W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plan lekcji 15-19.06.2020

Poniedziałek, 15 czerwca

1. Język polski
Temat: „Za mało świata za morzami”

Poznam i zinterpretuję wiersz Władysława Broniewskiego „Kolumb”, przypomnę sobie, co już wiem o Krzysztofie Kolumbie i jego odkryciach.

2. Język angielski
Temat: Summertime – Song

Wysłucham utworu (materiał do zajęć 1) – wypiszę słowa i zwroty, których nie rozumiem, sprawdzę ich znaczenie. Przećwiczę słuchanie. Wykonam ćwiczenie i uzupełnię brakujące słowa piosenki.

3. Chemia
Temat: Reakcje syntezy i analizy

Nauczę się opisywać, na czym polegają reakcje syntezy i analizy oraz poznam ich przykłady.

4. Matematyka
Temat: Figury na płaszczyźnie – powtórzenie wiadomości. Proste i odcinki, kąty

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu prostych, odcinków i kątów.

Wtorek, 16 czerwca

1. Język polski
Temat: Dzień dobry, przygodo!

Poznam i zinterpretuję fragment książki J.R.R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. 

2. Historia
Temat: “Wesoła Lwowska Fala” – najpopularniejsza audycja radiowa dwudziestolecia międzywojennego

Poznam Szczepcia i Tońcia, czyli bohaterów najpopularniejszej audycji radiowej dwudziestolecia międzywojennego. Dowiem się, czym był bałak.

3. Biologia
Temat: Profilaktyka chorób układu moczowego

Nauczę się: opisywać stan organizmu na podstawie badania ogólnego moczu; wykazywać, że badanie ogólne moczu należy do podstawowych badań diagnostycznych; wymieniać przyczyny chorób układu moczowego; wyjaśniać, na czym polega profilaktyka chorób układu moczowego; omawiać przebieg i znaczenie dializy.

4. Fizyka
Temat: Praca jako wielkość fizyczna

Nauczę się: odróżniać znaczenie słowa “praca” w życiu codziennym i jako wielkości fizycznej; podawać definicję pracy jako wielkości fizycznej; posługiwać się dżulem [J] jako jednostką pracy; obliczać pracę wykonywaną przez siłę działającą w kierunku równoległym do przemieszczenia ciała.

Środa, 17 czerwca

1. Język polski
Temat: Język mediów, język polityki

Poznam cechy charakterystyczne języka mediów i języka polityki, nauczę się je rozpoznawać w tekstach i wypowiedziach.

2. Geografia
Temat: Rozmieszczenie upraw na terenie Polski

Nauczę się: na podstawie map tematycznych i danych statystycznych omawiać rozmieszczenie ważniejszych upraw w Polsce (pszenicy, żyta, ziemniaków, buraków cukrowych); wyjaśniać zależność rozmieszczenia upraw od warunków naturalnych; charakteryzować rozmieszczenie upraw we własnym regionie.

3. Matematyka
Temat: Figury na płaszczyźnie – powtórzenie wiadomości. Pola wielokątów

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu obliczania pól wielokątów.

4. Informatyka
Temat: Sortowanie danych

Nauczę się, w jaki sposób mogę sortować dane w arkuszu kalkulacyjnym. 

Czwartek, 18 czerwca

1. Język polski
Temat: Z wizytą u Henryka Sienkiewicza

Odwiedzę wirtualnie pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, obejrzę ogród i ekspozycję muzeum.

2. Historia
Temat: Przedwojenne polskie kino, cz. 1

Obejrzę wykład o polskim kinie lat 30. Zastanowię się, czego możemy się dowiedzieć z ówczesnych filmów o rzeczywistości II Rzeczypospolitej, na ile film może być zwierciadłem epoki.

3. Biologia
Temat: Właściwe odżywianie warunkiem zdrowia

Nauczę się: wyjaśniać, na czym polega zdrowe odżywianie i uzasadniać potrzebę jego stosowania; obliczać i interpretować wskaźnik masy ciała; analizować bilans energetyczny organizmu oraz jego zapotrzebowanie energetyczne; omawiać zaburzenia odżywiania; analizować skład chemiczny wybranych artykułów żywnościowych; wskazywać wady i zalety dodatków chemicznych stosowanych do produkcji żywności.

4. Matematyka
Temat: Figury na płaszczyźnie – powtórzenie wiadomości. Układ współrzędnych

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu figur na płaszczyźnie w układzie współrzędnych.

Piątek, 19 czerwca

1. Język polski
Temat: Szklanka do połowy pełna

Poznam i zinterpretuję wiersze Wisławy Szymborskiej „Nic dwa razy” i  Czesława Miłosza „Krzyś”, pomyślę, czy lepiej być w życiu optymistą, czy pesymistą.

2. Język angielski
Temat: The real Slumdog Millionaire

Przeczytam materiał o milionerze z ulicy – historia prawdziwa (materiał do zajęć 1). Zanotuję słowa, których nie znam i sprawdzę ich znaczenie. Po wysłuchaniu materiału wybiorę prawidłową odpowiedź i wykonam ćwiczenie zawarte w tym materiale.

3. Fizyka
Temat: Moc jako szybkość wykonywania pracy

Nauczę się: podawać definicję mocy i jej jednostki; przeliczać jednostki mocy; obliczać moc urządzenia wykonującego pracę.

4. Informatyka
Temat: Projektowanie formuł zagnieżdżonych

Nauczę się pisać i korzystać z formuł zagnieżdżonych.

{"register":{"columns":[]}}