W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plan lekcji 22-25.06.2020

Poniedziałek, 22 czerwca

1. Język polski
Temat: Ile mamy cudów świata?

Zapoznam się z klasycznymi i nowożytnymi cudami świata, stworzę własną listę siedmiu cudów Polski. 

2. Język angielski
Temat: Short Stories – Nessie The Loch Ness Monster

Obejrzę animację o potworze z Loch Ness i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Zagram w grę dotyczącą nazewnictwa mitycznych stworzeń w języku angielskim (materiał do zajęć 4). Napiszę w zeszycie odpowiedzi na pytania: „Is there a famous mythical creature that lives in your country? What it is? What does it look like? What does it do?”.

3. Matematyka
Temat: Ułamki zwykłe – powtórzenie wiadomości 

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu ułamków zwykłych.

4. Technika
Temat: Ekologiczny stworek

Dowiem się, w jaki sposób mogę wykorzystać niepotrzebne już przedmioty z tworzyw sztucznych.

Wtorek, 23 czerwca

1. Język polski
Temat: A wszystko zaczęło się od ziarenka…

Poznam i zinterpretuję obraz Jeana‑François Milleta „Kobiety zbierające kłosy”, poznam lub przypomnę sobie rodzaje zbóż i związane z tematem słownictwo. 

2. Muzyka
Temat: Pożegnanie szkoły

Na tej lekcji poznam kompozytorów związanych z Wiedniem oraz nauczę się identyfikować tango i cha-chę z regionami, z których pochodzą.

3. Geografia
Temat: Przyroda w klimacie śródziemnomorskim

Nauczę się: wskazywać przystosowania roślin do życia w klimacie śródziemnomorskim; omawiać wpływ człowieka na szatę roślinną nad Morzem Śródziemnym; wymieniać rośliny uprawiane
w basenie Morza Śródziemnego; rozpoznawać wybrane dziko żyjące zwierzęta tego regionu.

4. Matematyka
Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie wiadomości

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu ułamków dziesiętnych.

Środa, 24 czerwca

1. Język polski
Temat: Czy akrobacie potrzebny tygrys?

Poznam i zinterpretuję wiersz Wisławy Szymborskiej „Zwierzęta cyrkowe”. Zastanowię się, czy może istnieć cyrk bez zwierząt.

2. Język angielski
Temat: Weddings

Przeczytam tekst o ślubach na świecie i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wypiszę nowe słowa do zeszytu i zapiszę ich znaczenie (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf związane ze słownictwem ślubnym (materiał do zajęć 2). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 3). Napiszę w zeszycie osiem zdań jako odpowiedź na pytania: „Have you ever been to a wedding? What do people wear at weddings? What do people eat at weddings?”.

3. Historia
Temat: Spotkanie z historią

Zastanowię się, czy też tworzę historię. Przypomnę sobie, z jakich źródeł historycznych korzystałem w tym roku szkolnym.

4. Matematyka
Temat: Figury na płaszczyźnie – powtórzenie wiadomości

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu figur na płaszczyźnie.

Czwartek, 25 czerwca

1. Język polski
Temat: Tik-tak, tik-tak – to upływa czas! 

Poznam i zinterpretuję wiersz Ludwika Jerzego Kerna „Historia wynalazcy”, zastanowię się, jak w polszczyźnie mówi się o czasie. 

2. Biologia
Temat: Obserwacje mikroskopowe

Nauczę się: wymieniać przykłady zastosowania różnych przyrządów optycznych służących do obserwacji; przygotowywać preparat mikroskopowy w kropli wody; samodzielnie przeprowadzać obserwację mikroskopową; opracowywać dokumentację obserwacji mikroskopowych.

3. Matematyka
Temat: Pola figur – powtórzenie wiadomości

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu pól figur.

3. Informatyka
Temat: Podział tekstu na kolumny

Nauczę się dzielić tekst na kolumny w programie Word.

{"register":{"columns":[]}}