W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 23-27.03.2020

Poniedziałek, 23 marca

1. Język polski

Temat: „Wątły, niebaczny, rozdwojony w sobie?” – Mikołaj Sęp Szarzyński

Zapoznam się z najważniejszymi zjawiskami epoki poprzez spojrzenie na nie oczami poety: niepokojami egzystencjalnymi, marnością, śmiercią, przemijaniem.

2. Język angielski

Temat: The Ancient Greek and Roman Art part II

Wzbogacę słownictwo powtórzę czas Past Simple.

3. Geografia

Temat: Jak lodowce i lądolody przekształcają powierzchnię Ziemi?

Nauczę się: opisywać warunki, w jakich tworzą się lodowce i lądolody; wyjaśniać, jak lodowce kształtują podłoże skalne; wymieniać przyczyny aktualnego rozmieszczenia lodowców na Ziemi; przedstawiać konsekwencje zlodowaceń.

4. Matematyka

Temat: Rozwiązywanie równań

Na tej lekcji utrwalę rozwiązywanie równań.

Wtorek 24 marca

1. Język polski

Temat: Poeta dworu i salonu, czyli Jan Andrzej Morsztyn

Zapoznam się z poezją najwybitniejszego przedstawiciela nurtu poezji dworskiej

2. Historia

Temat: Wielka zmiana. Chrystianizacja Europy

Dowiem się,  jak na kulturę i sytuację polityczną wpłynęła ekspansja chrześcijaństwa.

3. Biologia

Temat: Metabolizm komórki

Zdobędę wiedzę o metabolizmie komórki.

4. Informatyka

Temat: Czym jest programowanie?

Dowiem się, czym jest programowanie, czym jest protokół HTTP oraz język HTML. Nauczę się tworzyć strony w HTML.


 

Środa 25 marca

1. Język angielski

Temat: Phrases and Idioms

Poznam tradycyjną kuchnię brytyjską oraz wzbogacę słownictwo.

2. WOS

Temat: Polski system prawny – instytucje 

Na tej lekcji nauczę się charakteryzować instytucje polskiego systemu prawnego.

3. Chemia

Temat: Katalizatory

Dowiem się czym jest katalizator i produkt przejściowy reakcji. Dowiem się, czym jest kataliza i katalizatory. Zobaczę, jak działają katalizatory. Nauczę się mechanizmów procesów katalitycznych.

4. Matematyka

Temat: Nierówności stopnia pierwszego

Na tej lekcji zapoznam się z nierównościami stopnia pierwszego.

Czwartek 26 marca

1. Język polski

Temat: Polski mit sarmaty. Pamiętniki Jana Chryzostoma Paska

Zapoznam się z tekstem najwybitniejszego pamiętnikarza epoki w kontekście barokowego mitu sarmaty.

2. Język obcy II

Język hiszpański

Temat: Primavera Wiosna

Rozszerzę swoje słownictwo dotyczące przyrody, pór roku, dowiem się jak wygląda pierwszy dzień wiosny na świecie.

Język francuski

Temat: „Les pâtes au jambon" – Kuchnia francuska

Rozszerzę swoje słownictwo z zakresu jedzenia, kuchni świata, poznam zwyczaje, poćwiczę rozumienie ze słuchu.

 Język niemiecki

Temat: Deutsche Küche – kuchnia niemiecka

Poznam i utrwalę podstawowe pojęcia związane z kuchnią niemiecką. Będę znał podstawowe zwroty kulinarne i dowiem się, jak zamówić potrawę w restauracji i kawę w kawiarni. Poznam  również nazwy urządzeń kuchennych.

3. Historia

Temat: Czas krucjat

Dowiem się, co spowodowało wielki konflikt między światem chrześcijańskim i muzułmańskim oraz poznam jego przebieg i konsekwencje.

4. Fizyka

Temat: Pierwsza zasada dynamiki Newtona

Nauczę się podawać siłę jako przyczynę zmiany rodzaju lub kierunku ruchu; podawać treść pierwszej zasady dynamiki Newtona, czyli podawać warunki, jakie muszą być spełnione, aby ciało poruszało się ruchem jednostajnym prostoliniowym lub było w spoczynku; podawać przykłady zjawiska bezwładności.

Piątek 27 marca

1. Język polski
Temat: Miłość poza grób… Romeo i Julia – najsłynniejsi kochankowie świata

Zapoznam się z przykładem klasycystycznej tragedii.

2. Jezyk angielski

Temat: British Food

Poznam tradycyjną kuchnię brytyjską oraz wzbogacę słownictwo.

3. Matematyka

Temat: Rozwiązywanie nierówności

Na tej lekcji zapoznam się z rozwiązywaniem nierówności liniowych.

4. Edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Ochrona bezpieczeństwa osobistego w sytuacjach zagrożeń

Dowiem się jakie niebezpieczeństwa mogą nam zagrażać, będę w stanie wskazać miejsca, które mogą być niebezpieczne,  omawię okoliczności, w których może dojść do zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu osobistemu, przedstawię sposoby zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom, wskażę sposoby reakcji na sytuację zagrożenia i pomocy ofiarom zdarzeń losowych.

{"register":{"columns":[]}}