W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plan lekcji 8-12.06.2020

Poniedziałek, 8 czerwca

1. Język polski
Temat: Miłość do Boga i miłość do człowieka w poezji Jana Twardowskiego

Przypomnę sobie biografię księdza Jana Twardowskiego, poznam i zinterpretuję jego wybrane wiersze.

2. Język angielski
Temat: Difficult situation

Przeczytam tekst z materiału do zajęć nr 1, wypiszę słowa, których nie znam oraz sprawdzę ich znaczenie. Na podstawie przeczytanego tekstu rozwiążę quiz (materiał do zajęć 1).

3. Geografia
Temat: Azja – najstarsze cywilizacje. Ludność Azji 

Nauczę się: wskazywać na mapie obszary, w których kształtowały się najstarsze cywilizacje azjatyckie; omawiać współczesne rozmieszczenie ludności w Azji; wyjaśniać, posługując się mapami geograficznymi i historycznymi, przyczyny zróżnicowania gęstości zaludnienia w Azji; wymieniać główne religie i ich współczesny zasięg w Azji.

4. Matematyka
Temat: Obliczenia procentowe – powtórzenie. Jaki procent jednej wielkości stanowi inna wielkość. Obliczenia procentowe do rozwiązywania problemów praktycznych 

Na tej lekcji powtórzę wiadomości z zakresu obliczania, jaki procent jednej wielkości stanowi inna wielkość oraz obliczeń procentowych do rozwiązywania problemów praktycznych.

Wtorek, 9 czerwca

1. Język polski
Temat: Mitologiczna frazeologia

Przypomnę sobie i poznam związki frazeologiczne pochodzące z mitologii, zredaguję
wypowiedź pisemną z użyciem związków frazeologicznych.

2. Historia
Temat: Syria – historia konfliktu

Spróbuję zrozumieć, na czym polega konflikt w Syrii.

3. Biologia
Temat: Zagrożenia bioróżnorodności

Nauczę się: porównywać tempo wymierania gatunków obecnie i w minionych epokach geologicznych; wymieniać i charakteryzować wybrane czynniki antropogeniczne zagrażające bioróżnorodności; opisywać ekologiczne skutki wycinania lasów; opisywać wpływ działalności człowieka na różnorodność biologiczną; wyjaśniać, czym są gorące punkty bioróżnorodności.

4. Matematyka
Temat: Równania z jedną niewiadomą – powtórzenie. Metoda równań równoważnych 

Na tej lekcji powtórzę wiadomości z zakresu rozwiązywania równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą metodą równań równoważnych.

Środa, 10 czerwca

1. Język polski
Temat: „Życie każdego człowieka jest jak książka”

Poznam i zinterpretuję dzieła Joanny Wiszniewskiej-Domańskiej „Pejzaż z białą książką” i
Giuseppe Marii Crepsi „Biblioteka”.

2. Język angielski
Temat: Important people

Wysłucham materiału do zajęć nr 1, wypiszę słowa, których nie znam i sprawdzę ich znaczenie. Na podstawie wysłuchanego materiału rozwiążę ćwiczenia (gap fill).

3.  Wiedza o społeczeństwie
Temat: Nabywanie obywatelstwa. Obywatelstwo Unii Europejskiej

Na tej lekcji dowiem się, czym jest obywatelstwo. Nauczę się porównywać różne sposoby nabywania i utraty obywatelstwa. Poznam prawa przysługujące obywatelowi państwa polskiego i obywatelowi Unii Europejskiej.

4. Chemia
Temat: Wytrącanie osadów

Dowiem się, na czym polega reakcja strącania.

Piątek, 12 czerwca

1. Język polski
Temat: Wielkie powtórzenie z gramatyki!

Przypomnę sobie zagadnienia gramatyczne poznane w szkole podstawowej: rozbiór logiczny i gramatyczny zdania, związki frazeologiczne, części mowy, środki stylistyczne.

2. Język angielski
 Temat: My favourite film

Wysłucham materiału do zajęć nr 1, wypiszę słowa, których nie znam i sprawdzę ich znaczenie. Rozwiążę zawarte w materiale ćwiczenia (gap fill). 

3. Chemia
Temat: Kwas aminooctowy i metyloamina

Zapoznam się z glicyną i metyloaminą oraz nauczę się zapisywać ich wzory.

4. Matematyka
Temat: Własności figur geometrycznych na płaszczyźnie – powtórzenie. Cechy przystawania trójkątów 

Na tej lekcji powtórzę wiadomości z zakresu trzech cech przystawania trójkątów i ich zastosowań do rozwiązywania zadań.

{"register":{"columns":[]}}