W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 16-20.03.2020

Poniedziałek, 16 marca
  1. Język polski

Temat: Nie po to się żyje, żeby jeść...
Zapoznam się z przykładem klasycystycznej komedii.

  1. Język angielski

Temat: Parts of the body; injuries
Poznam słownictwo związane z częściami ciała oraz urazami.

  1. Geografia

Temat: Czy „ropa rządzi światem”?
Poznam zapotrzebowanie na energię we współczesnym świecie, strukturę wykorzystania surowców energetycznych, uzależnienie produkcji energii od surowców nieodnawialnych.

  1. Matematyka​​​​​​​

Temat: Wprowadzenie do równań liniowych
Nauczę się podstaw równań algebraicznych oraz poznam równania liniowe.

Wtorek, 17 marca
  1. Język polski

Temat: Nosowa czy ustna?
Dowiem się, kiedy piszemy „ą" i „ę", a kiedy „om", „on", „em", „en".

  1. Biologia

Temat: Inżynieria genetyczna
Dowiem się, na czym polega inżynieria genetyczna, oraz poznam przykłady zastosowania inżynierii genetycznej.

  1. Historia

Temat: Geneza zimnej wojny

Poznam genezę ochłodzenia stosunków między blokiem sowieckim a Zachodem. Dowiem się, jak powstała Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ).

  1. Informatyka

Temat: Jak wykorzystać aplikacje internetowe do tworzenia materiałów reklamowych?
Dowiem się, z jakich źródeł zasobów internetowych korzystać, jak przerabiać zasoby znalezione w internecie. Poznam narzędzia do tworzenia prezentacji. Dowiem się, jak korzystać z oprogramowania Canva, wykonam prezentację i wygłoszę referat z pomocą stworzonej prezentacji.

Środa, 18 marca
  1. Język angielski

Temat: Parts of the body. Exercises
Utrwalę słownictwo związane z częściami ciała oraz urazami.

  1. WOS

Temat: Prawa i wolność człowieka
Potrafię wyjaśnić specyfikę praw i wolności człowieka, a także zapoznam się z podstawowymi mechanizmami ich ochrony.

  1. Chemia

Temat: O substancjach, z których jest wytwarzana odzież
Dowiem się podstawowych informacji o substancjach, z których wytwarzana jest odzież. Zapoznam się z odzieżą chroniąca przed czynnikami chemicznymi. Dowiem się, jakie są rodzaje włókien w modzie oraz poznam sposób na wytworzenie nylonu.

  1. Matematyka

Temat: Równania tożsamościowe i sprzeczne
Dowiem się, jak interpretować równania sprzeczne i tożsamościowe.

Czwartek, 19 marca

1. Język polski
Temat: Raj na ziemi, czyli... polska wieś widziana oczami Jana Kochanowskiego

Zapoznam się z literackim obrazem stylu życia szlachty w XVI wieku.

2. Język obcy II

Język hiszpański
Temat: El Tiempo I – pogoda I

Poznam słownictwo dotyczące pogody; mogę wykonać ćwiczenia związane z tą tematyką.

Język francuski
Temat: Ça veut dire quoi, mettre en quarantaine ? – „Czym jest kwarantanna?"

Poszerzysz swoje słownictwo z zakresu zdrowia i obecnej sytuacji związanej z koronawirusem.

Język niemiecki
Temat: Das Wettervorhersage – prognoza pogody

Poznam pojęcia związane z pogodą. Nauczę się opisywać aktualną pogodę. Poznam cechy charakterystyczne dla wiosennej pogody.

3. Historia
Temat: Przejęcie władzy przez komunistów w Polsce

Dowiem się, jak wyglądy początki PRL.

4. Fizyka
Temat: Układ Słoneczny i budowa galaktyki

Nauczę się opisywać budowę galaktyki, miejsce Układu Słonecznego w galaktyce, wymieniać najważniejsze obiekty w galaktyce – gwiazdy, gromady gwiazd, mgławice gazowe – i rozpoznawać je na fotografiach.

Piątek, 20 marca

1. Język polski
Temat: W hesperyjskim sadzie (fraszki Jana Kochanowskiego)

Poznam poetycki obraz życia człowieka renesansu zanurzonego w świecie przyrody.

2. Język angielski
Temat: Using the second conditional

Poznam drugi okres warunkowy - ćwiczenia gramatyczne, mówienie.

3. Matematyka
Temat: 
Równanie pierwszego stopnia z jedną niewiadomą

Nauczę się rozwiązywać równania liniowe z jedną niewiadomą.

4. Edukacja dla bezpieczeństwa
Temat: Epidemia fakenewsów

Dowiem się, jak odróżniać wiarygodne informacje o koronawirusie od fakenewsów oraz poznam podstawowe zasady bezpiecznego zachowania podczas epidemii.

{"register":{"columns":[]}}