W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieuczciwe praktyki pośredników

17.03.2025

WAŻNE! Informujemy, iż Ambasada RP w Buenos Aires nie współpracuje, nie autoryzuje, ani nie ponosi odpowiedzialności za działalność pośredników oferujących odpłatne uzyskanie terminów na wizyty paszportowe w placówce.

Nowa usługa paszportowa online na portalu gov.pl już od 31 marca 2023 roku umożliwi składanie wniosków o dokument paszportowy dla dziecka do lat 12.

Działalność tych prywatnych podmiotów jest nieuczciwa, gdyż utrudnia polskim obywatelom możliwość bezpłatnej i bezpośredniej rezerwacji wizyt w systemie e-Konsulat. Przypominamy, iż udostępnianie danych osobowych osobom trzecim niesie za sobą ryzyko nadużyć i wykorzystania tych danych w sposób nieuprawniony.

Podkreślamy, iż rejestracja w systemie e-Konsulat jest bezpłatna. Opłaty za wydanie paszportu są pobierane podczas przyjmowania wniosków w kasie Ambasady. Ich wysokość wynika z rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 18 grudnia 2015 r. w sprawie opłat konsularnych.

Ponadto, uprzejmie informujemy, że od listopada 2024 r. uruchomiona została kolejka paszportowa, która znacznie zwiększyła możliwość uzyskania wizyty przez samych wnioskujących.

Gorąco polecamy podjąć próbę zapisu do kolejki poprzez system e-konsulat. Miejsca w kolejce uwalniają się codziennie o różnych porach dnia. Więcej informacji TUTAJ.

Zachęcamy do regularnego sprawdzania systemu i samodzielnego rezerwowania wizyty.

{"register":{"columns":[]}}