W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Centrum Edukacji Artystycznej wraz z jednostkami podległymi bierze udział w programie „Przyjazna szkoła”

16.10.2025

Baner promujący program „PRZYJAZNA SZKOŁA”, będący rządowym programem wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży finansowanym ze środków Unii Europejskiej. Po lewej stronie grafiki widoczne jest zdjęcie przedstawiające uśmiechniętą nauczycielkę w okularach, która pochyla się nad uczennicą siedzącą przy laptopie w sali lekcyjnej. W dolnej części baneru znajdują się logotypy i flagi potwierdzające finansowanie: „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego”, flaga Polski z napisem „Rzeczpospolita Polska” oraz flaga Unii Europejskiej z tekstem „Dofinansowane przez Unię Europejską”.

Logotypy: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego. Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską


„PRZYJAZNA SZKOŁA”
Rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027

Grupa docelowa:

Program jest skierowany do szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, którzy spełniają warunki określone w Programie.

Realizacja Programu wspiera funkcjonowanie całej społeczności szkolnej, w tym dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa z krajów innych niż Ukraina, które pobierają naukę w polskich szkołach, ich polskich rówieśników, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

Cel Programu:

Głównym celem Programu jest wsparcie szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, poprzez stworzenie warunków, w których całe społeczności szkolne czują się bezpiecznie, a dzieci i młodzież mogą budować przyjazne relacje rówieśnicze oraz rozwijać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.

Zakres wsparcia:

„Pomoc asystenta” – dofinansowanie zatrudnienia asystentów, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy Prawo oświatowe. Asystent m.in. diagnozuje etapy szoku kulturowego i bariery adaptacji i integracji oraz podejmuje działania mające na celu przystosowanie się ucznia do nowych realiów, funkcjonujących w polskich szkołach oraz umożliwienie mu w dalszej kolejności wyrównanie szans edukacyjnych na tle całej społeczności szkolnej.

„Dobrostan społeczności szkolnej”, którego celem jest realizacja różnorodnych form wsparcia na rzecz dobrostanu społeczności szkolnej, w tym:

  • wsparcie dla uczniów - konsultacje specjalistyczne, specjalistyczna pomoc psychologiczna, doradztwo zawodowe,
  • wsparcie rodziców lub opiekunów uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych,
  • wsparcie kadr systemu oświaty w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych.

Doskonalenie kadr systemu oświaty”, którego celem jest doskonalenie i podniesienie kompetencji zawodowych kadr systemu oświaty, m.in. poprzez szkolenia kadry systemu oświaty w zakresie:

  • wsparcia edukacyjnego wynikającego z doświadczenia migracji lub uchodźstwa,
  • pracy z oddziałem i w zespołach klasowych, do których uczęszczają uczniowie z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa,
  • wspierania włączenia uczniów i uczennic,
  • wsparcia indywidualnego uczniów i uczennic.

Wartość wsparcia: 499 903 491,80 zł

Wysokość wkładu funduszy europejskich: 412 513 516,80 zł

{"register":{"columns":[]}}