W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stopniowe łagodzenie obostrzeń w Chorwacji

27.04.2020

W dniu 27.04.2020 w Chorwacji rozpoczęła się pierwsza faza łagodzenia dotychczasowych obostrzeń, która obejmuje: ponowne uruchomienie miejskiego i podmiejskiego transportu publicznego, otwarcie wszystkich sklepów (za wyjątkiem centrów handlowych), otwarcie muzeów, galerii i niektórych punktów usługowych (zakładów stolarskich, ślusarskich, itp.), wznowienie treningów wybranych grup kadry sportowej.

koronawirus

Kolejne dwie, z zapowiedzianych trzech faz odmrażania gospodarki, mają wejść w życie odpowiednio 04.05.2020 oraz 11.05.2020, o ile w wyniku realizacji pierwszej fazy nie dojdzie do pogorszenia krajowej sytuacji epidemiologicznej. Dopiero trzecia faza (11.05.2020) obejmie wznowienie działalności hotelarskiej (wyłącznie w zakresie usługi noclegowej) oraz częściowe wznowienie działalności punktów gastronomicznych (wyłącznie na świeżym powietrzu, przy stosowaniu się do wytycznych w zakresie środków ochronnych i higienicznych).

Żadna z trzech zapowiedzianych faz nie zakłada natomiast otwarcia granic, ani umożliwienia zagranicznych przyjazdów turystycznych. Przypominamy, że Zarządzenie o zakazie przekraczania granic Republiki Chorwacji obowiązuje do 18.05.2020, więc dopiero w drugiej połowie maja wiadomo będzie czy zostanie ono przedłużone, zmodyfikowane lub zniesione oraz na jakich zasadach Chorwacja mogłaby się otworzyć na turystę zagranicznego.

Informujemy również, że chorwacki parlament w dniu 08.04. br. przyjął nowelizację Ustawy o świadczeniu usług w turystyce. Na mocy znowelizowanej ustawy osoby, które wykupiły usługi turystyczne u chorwackich organizatorów wypoczynku (za pośrednictwem chorwackich biur podróży), z terminem realizacji w okresie po 01.03.2020 r., będą mogły rozwiązać umowę dot. usługi turystycznej, która nie mogła zostać zreazlizowana ze względu na obostrzenia wynikające z walki z epidemią koronawirusa. W takim przypadku, osoby te mogą skorzystać z dwóch możliwych rozwiązań: otrzymać voucher umożliwiający realizację usługi w innym terminie lub zwrot uiszczonych środków finansowych. W przypadku wyboru drugiej z opcji organizator wypoczynku ma obowiązek dokonać zwrotu środków w terminie 14 dni, licząc od momentu upływu 180 dni od daty ogłoszenia ustania szczególnych okoliczności uniemożliwiających realizację usług.

{"register":{"columns":[]}}