Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu www.cpd.gov.pl
Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji zapewnia dostępność strony internetowej www.cpd.gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Centrum Personalizacji Dokumentów.
Data publikacji strony internetowej: 1 marca 2023 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 30 stycznia 2023 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Mogą zdarzyć się sytuacje, iż część plików nie jest dostępnych cyfrowo:
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych infografik.
- serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów.
- część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
- dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
- brak audiodeskrypcji dla materiałów multimedialnych.
Wyłączenia: na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Niniejsze oświadczenie sporządzono 2022-04-06. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 04.04.2022 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mail: dostepnosc.cyfrowa@cpd.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 47 72 17 888. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Pierwsza publikacja:
- 10.01.2023 11:39 Alina Mikuszewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Alina Mikuszewska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 4.0 | 22.02.2023 13:02 Alina Mikuszewska |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 22.02.2023 12:56 Alina Mikuszewska |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 30.01.2023 13:22 Alina Mikuszewska |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 10.01.2023 11:39 Alina Mikuszewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP