W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sporządzenie tłumaczenia

Gdzie załatwisz sprawę?

W wybranym urzędzie konsularnym RP, który dokonuje tłumaczeń z języka, w jakim sporządzony jest dokument.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Dokumenty możesz przedłożyć osobiście lub przesłać je pocztą.

UWAGA! W przypadku przesyłania dokumentów drogą korespondencyjną należy uprzednio wysłać ich skany drogą mailową celem przeprowadzenia wstępnej weryfikacji przez konsula. Dopiero po otrzymaniu informacji zwrotnej o poprawności dokumentów należy wysłać ich oryginały do urzędu. Informacja o sposobie wniesienia opłaty konsularnej jest przekazywana klientom w momencie doręczenia dokumentów do urzędu. Po wpływie opłaty konsularnej na rachunek bankowy konsul przystępuje do realizacji czynności.

Tutaj znajdziesz dane teleadresowe do placówek polskich w Hiszpanii.

Jak umówisz się na spotkanie?

Na wizytę umów się za pomocą systemu e-konsulat / telefonicznie pod numerem:

Konsulat Generalny RP w Barcelonie: (+34) 933 220 542  lub  (+34) 933 227 234 - czynny: od poniedziałku do piątku 15.00-16.00

 

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Dokument, który ma zostać przetłumaczony przez konsula.

Pamiętaj! Konsul dokonuje tłumaczeń z języka polskiego na język hiszpański i z języka hiszpańskiego na język polski. 

Ile zapłacisz?

Opłata za każdą rozpoczętą stronę tłumaczenia wynosi 90 EURO. Za stronę tłumaczenia przyjmuje się 1125 znaków.

Jaki jest termin realizacji?

Konsul załatwia sprawę bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie trzydziestu dni od dnia złożenia wniosku.

Jak odbierzesz dokumenty?

Osobiście. Możesz też zawnioskować o doręczenie dokumentów pocztą, jeżeli pokryjesz koszt przesyłki.

Jak możesz się odwołać?

W przypadku odmowy wykonania czynności, konsul wyda postanowienie, na które możesz wnieść w terminie 7 dni zażalenie do Ministra Spraw Zagranicznych. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem konsula, który wydał postanowienie.

{"register":{"columns":[]}}