W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Misja producentów zdrowej żywości w Toronto

25.11.2021

Misja producentów zdrowej żywości w Toronto (1)

25 listopada 2021 r. odbyła się w Toronto misja producentów zdrowej żywności z Polski, połączona z prezentacją produktów i potraw. Wizyta  zorganizowana została przez Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) w ramach Programu Promocji Żywności „High Quality BioEurope” w Kanadzie. W organizację wydarzenia włączony został m.in. Konsulat Generalny RP w Toronto, który objął wydarzenie honorowym patronatem, jak również Polsko-Kanadyjska Izba Gospodarcza (Polish Canadian Business Association - CPBA), która wsparła KIG w znalezieniu odpowiednich partnerów i organizację wizyt studyjnych.

W trakcie wizyty przedsiębiorcy mieli okazję odwiedzić firmy zajmujące się produkcją i dystrybucją towarów rolno-spożywczych, w tym wyspecjalizowanych importerów, sklepy spożywcze sieci Starsky, rolników czy producentów wina. Ponadto, polskie firmy zostały zaproszone na networkingowe spotkanie świąteczne organizowane przez CPBA, na którym obecni byli przedstawiciele lokalnych władz (spotkanie otworzyła p. Bonnie Crombie - burmistrz miasta Mississauga), jak również kilkudziesięciu biznesmenów polskiego pochodzenia.

W skład polskiej delegacji weszły osoby reprezentujące lokalne stowarzyszenia i producentów zdrowej żywności m.in. Polska Ekologia, Federacja Gospodarki Żywnościowej, Bioconcept-Gardenia Sp z o.o, Bio Berry Poland Sp z.o.o, Jabłka Grójeckie, Podkarpackie Smaki, Polskie Młyny, Soligrano i kilka innych. W wydarzeniu promocyjnym 25 listopada 2021 r. wzięła udział m.in. posłanka  Parlamentu Ontario Natalia Kusendowa oraz przedstawiciel min. rolnictwa prowincji. Podczas prezentacji i degustacji potraw obecni byli przedstawiciele ok. 20 firm i organizacji branżowych z Ontario. Uczestnicy ocenili lokalny rynek jako bardzo obiecujący, wyrażając jednak obawy w kontekście istniejących wciąż barier (cła, kontyngenty ilościowe), zwłaszcza odnośnie importu do Kanady takich produktów jak sery, mięso wołowe czy drób, pomimo obowiązującej umowy CETA. Producenci liczą na wsparcie polskiej i unijnej administracji w znoszeniu istniejących ograniczeń w dostępie do rynku, a także na dalsze kontakty z poznanymi w trakcie misji przedsiębiorcami.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}