W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Sekcja Finansów

Główny Księgowy kpt. mgr. Katarzyna Szafarczyk

Pok.10
tel.: +47 851 06 21

Sekcja Finansów

Pok.11
tel.: +47 851 06 22
tel.: +47 851 06 23
fax.: +47 851 06 24

 

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

 

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;

  2. prowadzenie rachunkowości komendy;

  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;

    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;

    3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;

    4. zapewnieniu terminowego ściągania należności;

    5. dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;

    6. wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;

  4. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;

  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

  6. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;

  7. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;

  8. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;

  9. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;

  10. przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;

  11. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;

  12. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;

  13. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;

  14. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;

  15. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;

  16. opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;

  17. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;

  18. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 15:19 ogn. Patryk Mika
Wytwarzający/ Odpowiadający:
ogn. Patryk Mika
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 10.0 25.05.2023 21:04 ogn. Patryk Mika
Sekcja Finansów 9.0 21.03.2023 12:44 ogn. Patryk Mika
Sekcja Finansów 8.0 21.03.2023 12:36 ogn. Patryk Mika
Sekcja Finansów 7.0 28.01.2021 09:15 ogn. Patryk Mika
Sekcja Finansów 6.0 07.01.2021 16:26 ogn. Patryk Mika
Sekcja ds. Finansowych 5.0 05.01.2021 13:30 ogn. Patryk Mika
Sekcja DS. Finansowych 4.0 10.12.2020 09:26 ogn. Patryk Mika
Sekcja DS. Finansowych 3.0 10.12.2020 08:46 ogn. Patryk Mika
Sekcja DS. Finansowych 2.0 09.12.2020 13:05 ogn. Patryk Mika
Sekcja DS. Finansowych 1.0 07.12.2020 15:19 ogn. Patryk Mika

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}