W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny

 
 
Pok. 14
tel.: +47 851 06 26
 
Wydział Kwatermistrzowsko - Techniczny
 

Pok. 12
tel.: +47 851 06 28
tel.: +47 851 06 29

Pok. 13
tel.: +47 851 06 27

Do zadań Wydziału Kwatermistrzowsko - Technicznego należy w szczególności:

 

W zakresie zadań kwatermistrzowskich:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);

  2. monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;

  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;

  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;

  5. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;

  6. prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

  7. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;

  8. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;

  9. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;

  10. gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;

  11. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;

  12. realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;

  13. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;

  14. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;

  15. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;

  16. weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;

  17. prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS);

  18. współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy;

  19. prowadzenie spraw związanych z rozdziałem kosztów operatorów monitoringu kosztami funkcjonowania Stacji Odbiorczej Alarmów Pożarowych w komendzie.

 

W zakresie zadań technicznych:

 

  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;

  2. monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;

  3. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;

  4. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;

  5. bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;

  6. prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;

  7. prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;

  8. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;

  9. zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;

  10. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;

  11. kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;

  12. wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;

  13. nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu), w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, itp.

 

W zakresie zadań łączności:

 

  1. zapewnienie łączności przewodowej i bezprzewodowej w komendzie;

  2. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;

  3. uzgadnianie z jednostką nadrzędną zmiany warunków technicznych korzystania z sieci radiowych UKF PSP na terenie działania komendy

  4. planowanie i wdrażanie w komendzie nowoczesnych technik łączności oraz organizowanie spójnego systemu łączności dla jednostek ochrony przeciwpożarowej na terenie działania komendy.

 

 

W zakresie zadań obronnych:

 

  1. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 15:19 ogn. Patryk Mika
Wytwarzający/ Odpowiadający:
ogn. Patryk Mika
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 15.0 02.11.2023 12:28 st. ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 14.0 25.05.2023 21:03 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 13.0 21.03.2023 12:50 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 12.0 21.03.2023 12:49 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 11.0 21.03.2023 12:41 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 10.0 21.03.2023 12:40 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 9.0 21.03.2023 12:14 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 8.0 28.02.2023 11:39 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 7.0 30.12.2022 15:15 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 6.0 08.12.2022 20:58 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 5.0 01.02.2022 18:00 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 4.0 10.12.2020 09:25 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 3.0 10.12.2020 08:44 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 2.0 09.12.2020 13:02 ogn. Patryk Mika
Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny 1.0 07.12.2020 15:19 ogn. Patryk Mika

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}