Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Miejskiej PSP w Lesznie
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lesznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej: 2015-01-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-14
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób niedosłyszących i niesłyszących, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- pochodzą z różnych źródeł
- niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- transmisje były nadawane na żywo
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-01-15
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-02-14
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Koordynatorem ds. dostępności jest st. str. Joanna Grycz, adres poczty elektronicznej joanna.grycz@psp.wlkp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 477718205 . Tą samą drogą, a także wysyłając list na adres korespondencyjny:
Komenda Miejska PSP
ul. Okrężna 19
64-100 Leszno
można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej
- Adres: ul. Okrężna 19
64-100 Leszno - E-mail:kmpspleszno@psp.wlkp.pl
- Telefon: 477718200
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
BUDYNEK
Do budynku prowadzi wejście od ul. Okrężnej, posiadające trzy schody. Dodatkowe wejście pozbawione przeszkód dla osób niepełnosprawnych znajduje się w budynku SKKM znajdującym się bezpośrednio przy głównym budynku komendy.
W budynku przy wejściu głównym znajduje się biuro przepustek, gdzie
znajduje się osoba odpowiedzialna za organizację wejścia do budynku osób postronnych.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w budynku SKKM bezpośrednio przy budynku głównym komendy.
W budynku nie ma windy.
Do budynku wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym
i psem przewodnikiem.
W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.
Poruszanie się po serwisie osób z niepełnosprawnością
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu - klawisze dostępności:
- Przejdź do treści strony: klawisz Alt 1
- Mapa witryny: klawisz Alt 2
- Wersja tekstowa: klawisz Alt 3
- Wersja kontrastowa: klawisz Alt 4
- Wyszukiwarka prawy: klawisz Alt w
- Zamiast klawisza Alt można użyć litery h
Ułatwienia dostępu - zmiana rozmiaru strony
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępnościRaport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_-_stan_w_dniu_01012025.pdf 4.28MB
- Pierwsza publikacja:
- 09.10.2020 09:38 Tomasz Brzeskot
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Tomasz Brzeskot
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 9.0 | 28.03.2025 15:00 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 8.0 | 14.02.2025 11:48 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 7.0 | 03.01.2024 11:05 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 6.0 | 04.05.2023 08:35 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 5.0 | 30.01.2023 12:28 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 4.0 | 01.09.2021 12:43 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 3.0 | 04.05.2021 09:43 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 2.0 | 19.03.2021 14:43 Tomasz Brzeskot |
| Deklaracja dostępności | 1.0 | 09.10.2020 09:38 Tomasz Brzeskot |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP