W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przegląd konkursów na 2021 r.

W tym miejscu znajdziesz informację o konkursach związanych z nauką programowania, które miały miejsce w 2021 roku. W przygotowaniu informacja o konkursach w 2022 roku.

W prawej części grafiki widać kalendarz, z lewej strony na żółtym tle widzimy napis "kalendarz konkursów 2021"

Olimpiada Informatyczna Juniorów

Trwa tura ukryta zawodów I stopnia

Na chętnych czeka pięć zadań programistycznych, które należy rozwiązać w C++ lub Pythonie. Rozwiązania należy nadesłać do 3 stycznia 2022. Zadania oraz wszelkie szczegóły znajdziecie tu: https://sio2.mimuw.edu.pl/c/oij16-1/p/.

Do 6 grudnia można nadsyłać rozwiązania zadań z tury otwartej olimpiady.

Szczegóły w linku:

https://oij.edu.pl/

 

Przedmiotowy Konkurs Informatyczny LOGIA

dla kogo? konkurs dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego
edycja 2021: 
start - 4 listopada, pełen terminarz dostępny jest na stronie konkursu

Konkurs Informatyczny LOGIA dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych jest konkursem przedmiotowym Mazowieckiego Kuratora Oświaty, organizowanym przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Konkurs obejmuje i poszerza treści podstawy programowej przedmiotu informatyka w szkole podstawowej.
Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu testu dotyczącego treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu informatyka w szkole podstawowej i zadań algorytmicznych z zakresu grafiki oraz przetwarzania napisów i list w języku programowania Python.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

Potyczki Algorytmiczne

dla kogo: otwarty dla wszystkich
edycja 2021/2022
rejestracja: od 1 grudnia

konkurs rusza: 6 grudnia 2021r
finał: 22-23 stycznia 2022 w Warszawie

Potyczki Algorytmiczne to ogólnopolski, otwarty konkurs programistyczny. Składa się z 5 rund zdalnych. Każda runda, podczas której trzeba rozwiązać do 4 zadań, trwa od 33 do 63 godzin. Zadania polegają na napisaniu programu komputerowego, rozwiązującego zadany problem. Zadania z poprzednich edycji można znaleźć w Serwisie Szkopuł.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

Konkurs na najciekawszy projekt pn. „Elektronika – by żyło się łatwiej”

dla kogo: uczniowie szkół ponadpodstawowych – szczególnie licea o profilach matematyczno-fizycznych i politechnicznych oraz technika kształcące w kierunkach: technik elektronik, mechatronik, informatyk, automatyk i pokrewnych.
edycja 2021/2022
rejestracja: do 10 grudnia 2021
termin nadsyłania prac: 15 stycznia 2022
finał: marzec 2022

Do konkursu można zgłaszać zrealizowane projekty będące przykładami praktycznych zastosowań szeroko pojętej elektroniki. Mogą nimi być układy elektroniczne, systemy mechatroniczne, aplikacje sterowników programowalnych PLC takich jak SIMATIC S7, LOGO! oraz innych, aplikacje na mikrokontrolerach, aplikacje na smartfony i tablety, programy komputerowe, inne.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

BALTIE 3 Junior

dla kogo: otwarty, dla wszystkich
kiedy: w trakcie

Międzynarodowy konkurs dla programistów, w tym początkujących i jednocześnie przygotowanie do udziału w konkursie Baltie

Konkurs jest przeznaczony tylko dla indywidualnych uczestników. Do tego konkursu zgłasza się każdy uczeń sam. Jeśli chcesz przystąpić do konkursu, wejdź na stronę www.baltie.net , zaloguj się i rozwiązuj zadania.

Pierwsze zadanie nr 0 nie jest wliczane do wyników, jest przeznaczone tylko do testowania dla nowych uczestników konkursu.

Wszystkie zadania są nadal otwarte, więc możesz przystąpić do rywalizacji w każdej chwili, i każde zadanie możesz poprawiać ile razy chcesz.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

Bóbr” – międzynarodowy konkurs informatyczny

dla kogo: dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
edycja 2021: czerwiec 2021 i październik 2021
kiedy:
15.11.2021, szkoły ponadpodstawowe
16.11.2021, szkoły podstawowe, klasy VII-VIII
17. 11.2021, szkoły podstawowe, klasy IV-VI
18. 11.2021, szkoły podstawowe, klasy I-III

Zadania w konkursie „Bóbr” są zwykle związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem. Dotyczą rozwiązywania różnych sytuacji i problemów, pochodzących z rozmaitych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i matematyka. Niektóre zadania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego, często są także związane z kulturą i językiem. Uczestnicy nierzadko wykazują się też umiejętnościami algorytmicznego myślenia.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

VI Międzynarodowe zawody „ROBO~motion” 2021

dla kogo: uczniowie szkół ponadpodstawowych
edycja 2021
: 28 listopada 2021r

Uczestnicy będą mogli zmierzyć się w aż 8 kategoriach i 15 konkurencjach. Organizatorzy przygotowali areny do zmagań na torach dla LineFollower’ów, czy walk Sumo. Sam tor w kategorii LF przetestuje umiejętności programistyczne i konstrukcyjne wielu robotyków.

Na uczestników czeka wiele niespodzianek. Każdy konstruktor niezależnie czy dopiero zaczyna przygodę z elektroniką, czy jest już doświadczony, na pewno znajdzie coś dla siebie. Nie zabraknie także konkurencji dedykowanych fanom marki LEGO.

Za miejsca na podium przewidziano nagrody pieniężne.

Zachęcamy wszystkich do obserwowania wydarzenia:

https://www.facebook.com/events/863534307893085/

oraz fanpage’a:

https://www.facebook.com/events/863534307893085/

gdzie pojawiają się informacje odnośnie kolejnych konkurencji, które będą sukcesywnie odkrywane.

Miejsce wydarzenia: Hala sportowa Politechniki Rzeszowskiej, ul. Poznańska 25, Rzeszów

 

„Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu” VII edycja

dla kogo? Konkurs dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
edycja 2021/2022
kiedy: Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 19 października 2021 r. do 15 marca 2022

Celem konkursu jest popularyzacja nauki programowania w szkołach oraz rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

 „InstaLogik” II edycja 2020/21

dla kogo: Konkurs dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
edycja 2021/2022
kiedy: Etap I, termin 1 października - 28 października 2021, g. 20:00

Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką oraz tych, którzy pasjonują się programowaniem lub chcieliby postawić w tym kierunku pierwsze samodzielne kroki.

Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz programistycznymi, które wprowadzą ich w świat kodowania. Ma on też rozwijać u młodzieży matematyczne i programistyczne zainteresowania oraz propagować myślenie komputacyjne.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

XVI Olimpiada Informatyczna Juniorów

dla kogo? Konkurs dla uczniów szkół podstawowych

Celem Olimpiady jest umożliwianie uzdolnionym informatycznie uczniom rozwijania ich talentów i pogłębiania wiedzy. Uczestnicy muszą wykazać się m.in. umiejętnościami analizowania problemów algorytmicznych, ich specyfikowania, układania wydajnych algorytmów i implementowania ich w języku programowania wysokiego poziomu, testowania programów czy pracy w środowisku programistycznym. Po prostu muszą być prawdziwymi informatykami!

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

Projekt pt: Sztuczna inteligencja dla młodzieży AI4Youth”

dla kogo: uczniowie szkół ponadpodstawowych, ogólnokształcących i techników
edycja 2021/2022, start 14.09

Projekt AI4Youth ma na celu zwiększenie świadomości w obszarze cyfryzacji, zwłaszcza w zakresie sztucznej inteligencji oraz promowanie nabywania kompetencji przyszłości wśród młodzieży. 

Projekt AI4Youth jest skierowany szczególnie do szkół, które wykorzystujących w dużym stopniu nowe technologie w edukacji, kształcących uczniów w sposób kreatywny, stawiających na rozwój kompetencji programistycznych wśród nauczycieli i uczniów.

Uczestnicy projektu zyskają nowe umiejętności techniczne, m.in. w zakresie programowania i analizowania danych, kompetencje społeczne i emocjonalne,nowe kompetencje zawodowe, m.in. w zakresie przedsiębiorczego i projektowego myślenia. 

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

„Dżemik” – Konkurs Pisania Gier Komputerowych

dla kogo? Konkurs otwarty dla wszystkich, bez ograniczeń wiekowych

Zadaniem uczestników konkursu jest samodzielne bądź drużynowe (zespół maksymalnie dwuosobowy) przygotowanie gry komputerowej 2D lub 3D w jednym ze środowisk wybranym podczas rejestracji.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

”Baltie”

dla kogo: Konkurs dla uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych, uczelni, a także dla organizacji pracujących z dziećmi.
edycja: „Baltie” 2021

Indywidualny międzynarodowy konkurs programowania w języku Baltie 3.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

„Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu”

dla kogo: dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
edycja 2021: 8.05–19.06.2021 r.

Celem turniejów jest rozwijanie umiejętności programistycznych, umiejętności szybkiej analizy problemów, tworzenia algorytmów i ich szybkiej bezbłędnej implementacji – a więc umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu na Olimpiadzie Informatycznej oraz Mistrzostwach Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym 2021, które odbędą się 19 czerwca 2021.

W roku szkolnym 2020/2021 odbyły się 4 Internetowe Turnieje Programistyczne MAP (dwa indywidualne oraz dwa drużynowe).

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

„HackJunior”

dla kogo: dla uczniów i nauczycieli ze szkoły podstawowej
edycja 2021: online w dniu 27 listopada 2020 r.

Celem konkursu jest promowanie wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauce, aktywnego i kreatywnego procesu rozwiązywania problemów oraz kreowania rzeczywistości.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

„Pix Programming Challenge”

dla kogo: dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
edycja 2021: 14.09–29.11.2020 r.

Celem akcji jest uczynienie nauki programowania jeszcze popularniejszą wśród polskich uczniów.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

„Giganci Programowania”

dla kogo? Konkurs wyłącznie dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
edycja 2021: 15.01–15.02.2020

Szkoła przeprowadzała wewnętrzny konkurs wśród uczniów, których zadaniem było stworzenie projektu programistycznego „Sztuczna inteligencja” wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja).

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

 

„LIGA algorytmiczna”

dla kogo: Uczniowie szkół podstawowych (klasy 4–8) oraz ponadpodstawowych

Konkurs to świetna szansa, aby poprzez współzawodnictwo, ale przede wszystkim pracę w grupie sprawdzić w praktyce wiedzę zdobytą na kółkach CMI, zmierzyć się z innymi zawodnikami, a także zintegrować z kolegami i koleżankami z zespołu. LIGA jest jednak przede wszystkim doskonałym, praktycznym przygotowaniem do Zawodów Algorytmicznych CMI, Olimpiady Informatycznej oraz innych konkursów algorytmicznych i informatycznych.

Więcej informacji o konkursie - kliknij w link i przejdź na stronę konkursu

!!! Jeśli jesteś organizatorem konkursu dot. nauki programowania, a nie znalazłeś informacji o nim w tym wpisie, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

{"register":{"columns":[]}}