W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 5

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (5/15)

Do celu - lekcja 5

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują mechanizm wyrzutu nogi w przód, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu, dowiedzą się co to jest siła rozpędu, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, dowiedzą się, co znaczy być „fair play”, doskonalą umiejętność uruchamiania i zamykania aplikacji, nauczą się dokonywania oceny własnej pracy oraz zajęć.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę na aspekt „zdrowej” rywalizacji, współzawodnictwa. Promujemy zachowania „fair play”. Możemy włączyć eksperymentowanie z piłkami różnej wielkości i materiału, z jakiego są wykonane.

Która piłka poleci najdalej?

Materiały

Lekcja 5 - Do celu
Kod​_do​_przyszlosci​_5.pdf 1.78MB
{"register":{"columns":[]}}