W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 8

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (8/15).

Muzykalna małpka - lekcja 7

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują mechanizm uruchamiania zabawki, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji tworzyć różne programy, w tym licznik odmierzania czasu w lego sekundach, wtrwalą znajomość poszczególnych bloków, z których buduje się program w środowisku LEGO, kształcą kompetencje pracy w zespole i zdrowej rywalizacji.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Podczas zajęć nauczyciel wytłumaczy, jakie jest działanie przekładni.

Dzieci po raz pierwszy zbudują program do odmierzania czasu – licznik czasu. Uczniowie będą brać udział w zawodach, więc należy zadbać o ustalenie zasad zabawy.Warto wykorzystać przeliczanie sekund i LEGOsekund. Porównać ich wartości. Porozmawiać o odmierzaniu czasu i przyrządach, jakie do tego służą.

Materiały

Lekcja 8 - Zakręcone zabawki
Kod​_do​_przyszlosci​_8.pdf 1.77MB
{"register":{"columns":[]}}