W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 9

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (9/15).

Zgrana para - lekcja 9

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują obracające się główki, wyposażą swojego robota w silnik.
Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję.Wstawią dźwięki i losowo uruchamiany czas. Będą doskonaliły umiejętność szacowania i przeliczania czasu. Nauczą się analizowania i porównywania kodów w aplikacjach Scratch i LEGO.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Jak działa ten mechanizm. Dobrze, byłoby gdyby uczniowie jak najczęściej podczas zajęć opowiadali, dzielili się doświadczeniem dlaczego ten robot działa? Co powoduje, że główki pod- skakują? Co powoduje, że się kręcą? Jaki element? Im więcej za dawanych pytań i ciekawych spostrzeżeń, odpowiedzi, przypuszczeń, tym bardziej rozwijamy logiczno-matematyczne myślenie.

Materiały

Lekcja 9 - Zgrana para
Kod​_do​_przyszlosci​_9.pdf 2.24MB
{"register":{"columns":[]}}