W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

II klasa: Kod do przyszłości – 1

Na zdjęciu widzimy dwie dziewczynki oraz chłopca patrzących z uśmiechem na ekran laptopa. W dolnym lewym roku widoczna jest numeracja zdjęcia (1/15)

Co jedzą krokodyle - lekcja 1

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 8 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują krokodyla i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się, jak sterować robotem za pomocą przycisków na klawiaturze. Poznają środowisko programistyczne Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Podczas pierwszych zajęć nauczyciel może sam uruchomić komputery oraz wskazane aplikacje. Otwiera instrukcję, omawia środowisko pracy. Zwraca uwagę na etapy pracy: budowania, programowania, prezentowania, eksperymentowania. W klasie drugiej powiększona

została ilość zadań, by nauczyciel miał możliwość indywidualizacji pracy na lekcji. Są zadania bazujące wyłącznie na instrukcji oraz takie, do których rozwiązanie trzeba stworzyć samodzielnie. Ważne jest, by nie zniechęcić nadmiarem zadań, ale zachęcić dzieci do podejmowania wyzwań i eksperymentowania.

Materiały

Lekcja 1- Co jedzą krokodyle?
Kod​_do​_przyszlosci​_2​_1.pdf 2.83MB
{"register":{"columns":[]}}