W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

II klasa: Kod do przyszłości – 10

Na zdjęciu widzimy dwie dziewczynki oraz chłopca patrzących z uśmiechem na ekran laptopa. W dolnym lewym roku widoczna jest numeracja zdjęcia (10/15)

Bezludna wyspa - lekcja 10

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 8 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują łódkę z klocków Lego WeDo. Wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu. Nagrają dźwięki. Przypomną sobie jak skonstruować program w Scratch’u wykorzystując pętlę programową. Rozbudują robota według własnego pomysłu. Sprawdzają, doświadczają, eksperymentują. Wstawiają tło w programie Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Pamiętacie, jak się dodawało w Scratch’u nowe duszki? Przypomnijcie sobie i pooglądajcie duszki w bibliotece.
Który najbardziej przypomina łódkę?
Dodajcie łódkę do programu. Uczą się krytycznego myślenia, min. szukania różnych sposobów rozwiązań. Zastanawiają się wspólnie nad konsekwencjami własnych działań.

Materiały

Lekcja 10 - Bezludna wyspa
Kod​_do​_przyszlosci​_2​_10.pdf 1.98MB
{"register":{"columns":[]}}