W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

II klasa: Kod do przyszłości – 12

Na zdjęciu widzimy dwie dziewczynki oraz chłopca patrzących z uśmiechem na ekran laptopa. W dolnym lewym roku widoczna jest numeracja zdjęcia (12/15)

Wielkolud - lekcja 12

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 8 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują olbrzyma, który podnoszony jest przez specjalną platformę. Wyposażą swojego robota w silnik. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Uruchamiają program dźwiękiem. Wstawiają tło i inne elementy według własnego pomysłu. Rozwiązują zadania w programie Scratch. Stworzą własną historię.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Konstrukcja robotyczna stworzona na tej lekcji to rodzaj podnośnika. Trzeba dobrze pomyśleć, by skonstruowane programy podnosiły i opuszczały ramię robota max. o 90 stopni, czyli prostopadle do podłoża. Można zastosować tła i dźwięki według własnego pomysłu. Stworzyć historię i nagrać krótki film. Może nauczyciel umieści filmiki chętnych uczniów na stronie WWW szkoły.

Materiały

Lekcja 12 - Wielkolud
Kod​_do​_przyszlosci​_2​_12.pdf 2.16MB
{"register":{"columns":[]}}