W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

II klasa: Kod do przyszłości – 14

Na zdjęciu widzimy dwie dziewczynki oraz chłopca patrzących z uśmiechem na ekran laptopa. W dolnym lewym roku widoczna jest numeracja zdjęcia (14/15)

Wyścigi żab - lekcja 14

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 8 lat

Czego się nauczycie

Błedny opis w scenariuszu

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Podczas pierwszych zajęć nauczyciel sam uruchamia komputery oraz wskazane aplikacje. Otwiera instrukcję budowania krokodyla na każdym uczniowskim komputerze. Uczniowie uruchamiają krótki filmik, na którym jest pokazane jak będzie skonstruowany robot, na co należy zwrócić uwagę, jakie będzie działanie silnika i pozostałych podzespołów (ruch paszczy). Po zbudowaniu robota, nauczyciel pokazuje jak składa się poszczególne elementy (bloki) programu

Materiały

Lekcja 14 - wyścigi żab
Kod​_do​_przyszlosci​_2​_14.pdf 2.04MB
{"register":{"columns":[]}}