W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 1

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (1/15)

Aligator czy krokodyl? - lekcja 1

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zbudują krokodyla i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się, jak sterować robotem za pomocą przycisków na klawiaturze. Będą umiały zapisać projekt. „Krok po kroku” – według instrukcji stworzą programy w Scratch’u.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Pierwsza lekcja w klasie trzeciej jest skonstruowana tak, by nauczyciel od razu zorientował się, jaki jest poziom umiejętności dzieci w zakresie programowania komputerowego oraz predyspozycji związanych z myśleniem logiczno-matematycznym. Uczniów, którzy poradzą sobie z zadaniami, zwłaszcza konstruowaniem ich w programie Scratch, należy inspirować do pisania własnych kodów. Proponować dodatkowe zadania – wyzwania.

Materiały

Lekcja 1 - Aligator czy krokodyl?
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_1.pdf 3.08MB
{"register":{"columns":[]}}