W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 10

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (10/15)

Rozbitek - lekcja 10

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują łódkę.Wyposażą swojego robota w silnik i czujniki. Rozważają różne sposoby działania. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Nagrywają dźwięki. Sprawdzają, doświadczają, eksperymentują. Wstawiają tło w programie Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
     

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

W zależności od budowanego na zajęciach robota, dzieci dosko- nalą lub nabywają kolejne umiejętności. Mogą łączyć ze sobą nabyte już kompetencje: stosowanie pętli programowych, zmiennych, uruchamianych jednocześnie kilku programów. Uczą się krytycznego myślenia, min. szukania różnych sposobów rozwiązań. Zastanawiają się wspólnie nad konsekwencjami własnych działań.

Materiały

Lekcja 10 - Rozbitek
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_10.pdf 2.57MB
{"register":{"columns":[]}}