W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 12

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (12/15)

Olbrzymy - lekcja 12

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują olbrzyma, który podnoszony jest przez specjalną platformę. Wyposażą swojego robota w silnik. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Uruchamiają program dźwiękiem. Wstawiają tło i inne elementy według własnego pomysłu. Rozwiązują zadania w programie Scratch. Stworzą własną historię.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
     

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Konstrukcja robotyczna stworzona na tej lekcji to rodzaj podnośnika. Trzeba dobrze pomyśleć, by skonstruowane programy podnosiły i opuszczały ramię robota max. o 90 stopni, czyli prostopadle do podłoża. Można zastosować tła i dźwięki według własnego pomysłu. Stworzyć historię i nagrać krótki film. Może nauczyciel umieści filmiki chętnych uczniów na stronie WWW szkoły.

Materiały

Lekcja 12 - Olbrzymy
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_12.pdf 2.09MB
{"register":{"columns":[]}}