W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 13

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (13/15)

Kapitan Nemo - lekcja 13

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują łódź podwodną i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu. Uzasadniają swoje pomysły. Rozważają różne sposoby działania. Dowiedzą się, jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota. Nauczą się synchronizować kilka programów w jeden. Doskonalą umiejętność logicznego myślenia, rozwiązywania zadań z treścią. Spróbują samodzielnie rozwiązywać zadania programistyczne. Stworzą własną opowieść.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
     

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Robot – łódź podwodna to konstrukcja, która nie wchodzi już w skład zestawu instrukcji LEGO. Otwieramy ją bezpośrednio z pliku PDF. Wyjaśniamy dzieciom, że jest to kolejny etap zaawansowania w budowaniu robotów, który wymaga od nich zdobytych wcześniej umiejętności.

Materiały

Lekcja 13 - Kapitan Nemo
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_13.pdf 2.30MB
{"register":{"columns":[]}}