W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 14

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (14/15)

Pewna żaba - lekcja 14

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują krokodyla i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości.
Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się, jak sterować robotem za pomocą przycisków na klawiaturze.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
     

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Podczas pierwszych zajęć nauczyciel sam uruchamia komputery oraz wskazane aplikacje. Otwiera instrukcję budowania krokodyla na każ-dym uczniowskim komputerze.
Uczniowie uruchamiają krótki filmik, na którym jest pokazane jak będzie skonstruowany robot, na co należy zwrócić uwagę, jakie będzie działanie silnika i pozostałych podzespołów (ruch paszczy). Po zbudowaniu robota, nauczyciel pokazuje jak skła-da się poszczególne elementy (bloki) programu.

Materiały

Lekcja 14 - Pewna żaba
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_14.pdf 1.89MB
{"register":{"columns":[]}}