W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 2

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (2/15)

Pterodaktyl - lekcja 2

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zbudują poznają wybrane moduły służące do budowy robota. Zbudują obracające się ptaszki.Wyposażą swojego robota w silnik. Przeprowadzą doświadczenia związane z zależnością obracania się ptaszków przy różnych układach gumki. Poznają środowisko Scratch 2.0. Zbudują według wzoru ciąg poleceń. Nauczą się sortować klocki i dowiedzą się, dlaczego warto jest je porządkować.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
  • zdobywanie umiejętności pracy w grupie.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę na różny układ i pozycję gumek montowanych w robocie. Dzieci mogą przebudować swojego robota, tak by zachować mechanizm jego działania. Dzieci mogą próbować samodzielnie zaprogramować swojego robota za pomocą obu środowisk. Nauczyciel zwraca uwagę na dokładność i skuteczność łączenia elementów. Każdy buduje w swoim tempie. Nauczyciel stwarza możliwości dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Materiały

Lekcja 2 - Pterodaktyl
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_2.pdf 2.60MB
{"register":{"columns":[]}}