W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 4

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (4/15)

Na sawannie - lekcja 4

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zbudują postać lwa z klocków Lego WeDo. Wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Nauczą się rozwiązywać zadania/problemy stawiane przez nauczyciela. Doskonalą umiejętność pracy w programie Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności za efekty swojej pracy,
  • zdobywanie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.
     

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Nauczyciel inspiruje i motywuje, by dzieci chciały podejmować wyzwanie i programować w Scratch’u. Decyzję, jaką aplikację do programowania wybrać, jednak staramy się pozostawić samym uczniom. Nie mogą czuć presji i mieć obawy, że nie podołają temu zadaniu. Chęć do działania pojawi się wtedy, gdy nauczyciel uzasadni, dlaczego użycie programu Scratch jest lepszym lub jedynym rozwiązaniem zadania/problemu.

Materiały

Lekcja 4 - Na sawannie
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_4.pdf 1.84MB
{"register":{"columns":[]}}