W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

III klasa: Kod do przyszłości – 6

Na zdjęciu widzimy trzech chłopców patrzących na ekran laptopa. W dolnym lewym rogu widoczna jest numeracja zdjęcia (6/15)

Tukan czy papuga? - lekcja 6

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 9 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zbudują konstrukcję mechaniczną bez użycia silnika. Wyposażą swojego robota w czujnik ruchu i odległości. Wstawią do programu odpowiednio wybrane dźwięki. Nauczą się zaprogramować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Ułożą programy według własnego pomysłu. Podejmują próby programowania w aplikacji Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności za efekty swojej pracy,
  • zdobywanie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów.

Uwagi metodyczne

Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę, że przy odpowiednim połączeniu elementów, możliwy jest ruch i działanie robota bez użycia silnika. Wykorzystując wyłącznie siłę mięśni i  podstawowe prawa fizyki możemy wprawić konstrukcję w ruch lub nią sterować. Swoje wcześniejsze doświadczenia w budowaniu i programowaniu mogą sprawdzić odczas tych zajęć. Mogą zbudować roboty według własnego pomysłu i zaprogramować je tak, by naśladowały prawdziwe ptaki.

Materiały

Lekcja 6 - Tukan i papuga?
Kod​_do​_przyszlosci​_3​_6.pdf 2.13MB
{"register":{"columns":[]}}