W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyniki konkursu

323 prace – tyle zgłoszeń wpłynęło na nasz konkurs „Nowy Rok z programowaniem online”. Wybranie 10 laureatów nie było łatwe! Gdybyśmy mogli - przyznalibyśmy zdecydowanie więcej nagród. Poznajcie zwycięzców!

wyniki konkursu

Liczba zgłoszeń to świetny wynik, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że na ich przesłanie było tylko osiem dni! Wasza kreatywność jest równie duża jak nieustające zainteresowanie naszymi warsztatami! Jesteście najlepsi!

Wszystko, żeby przekonać

Plakaty, listy, wiersze, infografiki, zdjęcia, filmy, prezentacje, gify, zagadki, komiksy, animacje w Scratch i wiele innych! Komisja oceniająca nie miała łatwego zadania – na konkurs wpłynęło wiele fantastycznych prac! Wybraliśmy 10 laureatów, ale gratulacje należą się wszystkim.

W naszym konkursie „Nowy rok z programowaniem online” chodziło o to, aby zachęcić do nauki programowania kolejne dzieciaki, ich opiekunów i nauczycieli. Zadanie konkursowe było proste – chcieliśmy dowiedzieć się, czemu to właśnie do Was powinna trafić nagroda. A są to m.in. warsztaty z programowania. Nie narzucaliśmy typu, ani sposobu przygotowania pracy konkursowej.

Co ocenialiśmy? Kreatywność – czyli pomysłowość Waszej inicjatywy. Najbardziej popularnymi odpowiedziami był list, w którym opisujecie swoją szkołę i uczniów oraz film, w którym uczniowie opowiadają czemu programowanie jest dla nich ważne. Ale nie tylko – wśród zgłoszeń mamy plakaty, listy, wiersze, infografiki, zdjęcia, filmy, prezentacje, gify, zagadki, komiksy, a nawet animacje w Scratch! Na konkurs wpłynęły łącznie 323 zgłoszenia!

No dobrze, czas na wyniki. Oto lista zwycięzców i nagrody:

1. Pierwsze miejsce zdobywa grupa pod opieką Iwony Pawlak ze Szkoły Podstawowej nr 20 w Zespole Szkolno - Przedszkolnym nr 1 z Włocławka.


We Włocławku na potrzeby zgłoszenia konkursowego powstało studio telewizyjne – sami zobaczcie:

Wideo

Do zwycięzców, poza warsztatami, trafia robot Dash ufundowany przez firmę Wonder Polska oraz książka „Koduj w Pythonie” ufundowana przez EduSense S.A.
 

2. Drugie miejsce: grupa pod opieką Patrycji Młynek z Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 1 w Piekarach Śląskich.

Zawsze powtarzamy, że nauka programowania to nie tylko rozwój, ale też świetna zabawa i sposób na nudę:

Wideo

Do laureatów drugiego miejsca zorganizujemy warsztaty oraz wyślemy nagrody ufundowane przez firmę EduSense S.A: robot Genibot oraz książkę „Koduj w Pythonie”.
 

3. Trzecie miejsce, czyli warsztaty z programowania oraz książkę „Koduj w Pythonie” ufundowaną przez EduSense S.A ex aequo zdobywają:

  • grupa pod opieką Katarzyny Sadlik ze Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Kobiernicach, która przygotowała genialne zagadki w programie Genially:

https://view.genial.ly/6012d2e7c9a2770da3ff7a53/interactive-content-nowy-rok-z-programowaniem

  • grupa pod opieką Justyny Spinek ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Papieża Jana Pawła II w  Ostrowi Mazowieckiej, której udało się ożywić robota:

https://youtu.be/B54-Il0Eldc

  • grupa pod opieką Kamili Piskunowicz ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mariusza Zaruskiego z Gdańska, w której dzieci potrzebują naszej pomocy, żeby odczarować naukę zdalną:

https://drive.google.com/file/d/1dysCdvYnE7YDEKyXGjNAj0abQj8NubS3/view
 

4. Czwarte miejsce, czyli książkę „Koduj w Pythonie” ufundowaną przez EduSense S.A, ex aequo zdobywają:

  • grupa pod opieką Krzysztofa Krajewskiego z I Społecznej Szkoły Podstawowej STO z Gdańska, która swoją odpowiedź zaszyfrowała w komiksie:

https://www.gov.pl/attachment/183d356b-ef34-4047-a90d-2ddeeeeca59d

  • grupa pod opieką Mariusza Chonci ze Szkoły Podstawowej nr 54 w Krakowie, która przygotowała grę - aby poznać odpowiedź na pytanie konkursowe trzeba się wykazać zręcznością:

https://scratch.mit.edu/projects/483151499/

  • grupa pod opieką Łukasza Jachimczaka ze Szkoły Podstawowa im. A. Mickiewicza w Żerkowie, która do odpowiedzi na pytanie konkursowe zaangażowała sztuczną inteligencję:

https://youtu.be/0Wfdti4QHi0

  • grupa pod opieką Anny Gałgan ze Szkoły Podstawowej im. Komisji Edukacji Narodowej w Zaborzu, która zamieniła się w głodne wiedzy zombie:

https://youtu.be/ZeHdzEwC2go

  • grupa pod opieką Renaty Konieczki ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Kołodziejewie, która na nasze pytanie odpowiedziała śpiewająco (żeby być dokładnym: rapująco):

https://drive.google.com/file/d/14ddNbWP0ZzFQ41hf6zvPhNHgD1BGI7eB/view

 

Czas na warsztaty

Dwugodzinne warsztaty online z programowania, czyli nagroda dla laureatów pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca, zostaną przeprowadzone między 15 a 28 lutego. Jeśli jesteś zwycięzcą konkursu - jeszcze dziś sprawdź skrzynkę e-mailową! Przed realizacją warsztatów konieczne jest przekazanie nam zgód rodziców dzieci, które wezmą udział w warsztatach – nie przejmuj się, to także załatwimy elektronicznie 😊 Nagrody rzeczowe wyślemy na adresy, które przekażą nam opiekunowie grup.

Warsztaty programowania ufundowane są w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, który realizujemy wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK.

Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy zaangażowania i pomysłowości!

Pierwszy konkurs w tym roku już za nami, jeśli chcecie wiedzieć, co jeszcze szykujemy przed tegoroczną edycją CodeWeek - koniecznie regularnie zaglądajcie na:

Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub pomysły, piszcie na adres programowanie@mc.gov.pl