Ewakuacja

Właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będących jego stałymi użytkownikami, niezakwalifikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV, powinien co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji z całego obiektu.

W  przypadku  obiektów,  w  których  cyklicznie  zmienia  się  jednocześnie  grupa  powyżej  50  użytkowników, w szczególności: szkół, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia orga-nizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać — co najmniej  raz  na  rok,  jednak  w  terminie  nie  dłuższym  niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiek-tu przez nowych użytkowników.

W przypadku obiektu zawierającego strefę pożarową  zakwalifikowaną  do  kategorii  zagrożenia  ludzi  ZL  II  oraz  w  budynkach  zakwaterowania  osadzonych  zlokalizowanych na terenach zakładów karnych i aresz-tów  śledczych,  zakres  i  obszar  budynku  objęty  prak-tycznym  sprawdzeniem  organizacji  i  warunków  ewakuacji  musi  być  uzgodniony  z  właściwym  miejscowo  komendantem  powiatowym  (miejskim)  Państwowej  Straży Pożarnej.

Właściciel  lub  zarządca  obiektu  powiadamia  właściwego   miejscowo   komendanta   powiatowego   (miejskiego)  Państwowej  Straży  Pożarnej  o  terminie  przeprowadzenia  ewakuacji,    nie  później  niż  na  tydzień  przed  ich zaplanowaniem.

 

{"register":{"columns":[]}}