W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Imprezy masowe

Do zadań Sekcji Kontrolno-Rozpoznawczej należy m.in. opiniowanie przygotowania w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektów, w których planuje się przeprowadzenie imprezy masowej oraz uzgadnianie szczegółowych zasad postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w obiekcie, w którym planuje się przeprowadzenie imprezy masowej.
Na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, organizator imprezy masowej, w celu uzyskania stosownej opinii od organu PSP, winien złożyć poniższą dokumentację zawierającą:

  1. Wniosek o wydanie opinii.
  2. Regulamin obiektu.
  3. Program i regulamin imprezy, ewentualnie terminarz.
  4. Informację o przewidywanej maksymalnej liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej oraz sposobie ich rozmieszczenia.
  5. Informację wskazującą organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej oraz sposób kontaktu z nią.
  6. Informację określającą stan liczebny, organizację oraz sposób rozmieszczenia służby porządkowej.
  7. Pisemną instrukcje określająca zadania służby porządkowej.
  8. Szczegółowe zasady postępowania na wypadek pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.
  9. Graficzny plan obiektu (terenu), gdzie ma się odbyć impreza masowa z zaznaczeniem:
  • dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla służb ratowniczych,
  • oznakowania lokalizacji punktów czerpania wody do celów p.poż.,- oznakowania lokalizacji zaworów i wyłączników mediów (gazu, energii elektrycznej),
  • rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego.

Wniosek jak i wszystkie załączniki muszą być podpisane (zatwierdzone) przez organizatora imprezy masowej.

Brak któregokolwiek z wymienionych powyżej elementów dokumentacji nie pozwoli na wydanie opinii na temat planowanej imprezy masowej. Zawarte w dokumentacji informacje są weryfikowane w trakcie czynności kontrolnych w obiekcie (na terenie), gdzie planowane jest przeprowadzenie imprezy masowej.

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Kłobucku.


Uwaga !

W przypadku, gdy właściciel obiektu, na terenie którego odbywa się impreza masowa, posiada decyzję właściwego organu o pozwoleniu na użytkowanie, wydaną stosownie do przepisów prawa budowlanego, organizator imprezy masowej zwolniony jest z obowiązku przedkładania opinii i uzgodnień z Państwową Strażą Pożarną i inspektorem sanitarnym, jeżeli charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 12:09 st. kpt. Kamila PUDŁO
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. kpt. Kamila PUDŁO
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Imprezy masowe 2.0 10.12.2020 10:57 st. kpt. Kamila PUDŁO
Imprezy masowe 1.0 09.12.2020 12:09 st. kpt. Kamila PUDŁO

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}