Obowiązek informacyjny w związku z realizacją zadań z zakresu prewencji społecznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej Rozporządzeniem) informujemy, że:
-
Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku, ul. Traugutta 7, 57-300 Kłodzko, e-mail: kpklodzko@kwpsp.wroc.pl
-
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz ułatwienia kontaktu w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą może Pani/Pan skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych telefonicznie pod nr tel. 71 3682213, e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl. lub listownie na adres: Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław.
-
Celem zbierania i przetwarzania Pani/Pana danych osobowych będzie realizacja zadań związanych z prewencją społeczną, mającą na celu propagowanie zasad bezpieczeństwa oraz funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej, mających na celu wypełnienie obowiązku w zakresie sprawowania władzy publicznej, ciążącego na administratorze, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. c) i e) Rozporządzenia.
-
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych są wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres czasu zgodny z przepisami wynikającymi z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie od 1 roku do 50 lat, zależnie od kategorii archiwalnej. Wymagania dotyczące archiwizacji reguluje zarządzenie nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej.
-
Posiada Pani/Pan prawo: żądania dostępu do treści swoich danych, sprostowania swoich danych, oraz żądania ograniczenia przetwarzania za zasadach zawartych w art. 18 RODO. W pozostałych przypadkach, w których Organ PSP przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji,
-
Posiada Pani/Pan wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Organ PSP posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa.
-
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, email: kancelaria@uodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza zapisy Rozporządzenia.
-
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa.
-
Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia.
- Pierwsza publikacja:
- 01.08.2023 14:24 Elżbieta Łazikowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Specjalista Ochrony Danych
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Obowiązek informacyjny w związku z realizacją zadań z zakresu prewencji społecznej | 1.0 | 01.08.2023 14:24 Elżbieta Łazikowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP