W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskaj informację publiczną

Dostęp do informacji publicznej

Sprawy dotyczące dostępu do  informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902).

Podstawowe informacje o działalności Komendy Powiatowej PSP w Miechowie są zamieszczone na stronie podmiotowej Komendy Powiatowej PSP w Miechowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej PSP w Miechowie

Zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.

Złożenie wniosku

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być złożony:

  • elektronicznie – na adres e-mail tutejszej komendy:  

                                            kppspmiechow@malopolskie.straz.gov.pl

  • elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP
  • listownie na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Miechowie

ul. Racławicka 20, 32-200 Miechów


tel.  +48 47 831 71 100

Terminy

Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Komendy Powiatowej PSP w Miechowie

Udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Komenda Powiatowa PSP w Miechowie to uniemożliwiają.

Opłaty

W przypadku, gdyby Komenda Powiatowa PSP w Miechowie ponieść miała dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, od wnioskodawcy może zostać pobrana opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W tej sytuacji, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony przez Komendę Powiatową PSP w Miechowie o wysokości opłaty.

Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

 

Odmowa udostępnienia informacji publicznej

Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych; ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy – ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa; w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.

Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.

Materiały

Informacja​​_o​​_przetwarzaniu​​_danych​​_osobowych​​_w​​_przypadku​​_rozpatrywania​​_wniosków​​_o​​_udzielenie​​_informacji​​_publicznej
Informacja​​_o​​_przetwarzaniu​​_danych​​_osobowych​​_w​​_przypadku​​_rozpatrywania​​_wniosków​​_o​​_udzielenie​​_informacji​​_publicznej.pdf 0.09MB
{"register":{"columns":[]}}