W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Samodzielne Stanowisko Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych

W Samodzielnym Stanowisku Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych służbę pełni:

Starszy Inspektor
mł. asp. mgr Dawid FLORCZYK

Telefon: 34 313 15 41 wew. 138

e-mail: pspmyszkow@katowice.kwpsp.gov.pl

 

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych należy:

 

W zakresie zadań kwatermistrzowskich: 

1)    administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
2)    monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
3)    prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych  i emerytów komendy;
4)    dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
5)    prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
6)    prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
7)    zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań   w ramach odwodów operacyjnych;
8)    prowadzenie spraw  z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
9)    prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
10)    gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
11)    sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
12)    realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi; 
13)    systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
14)    realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych  i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
15)    ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
16)    weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
17)    prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).
18)    współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.

 

W zakresie zadań technicznych:

1)    inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
2)    monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego; 
3)    prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
4)    organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
5)    bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
6)    prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
7)    prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
8)    weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych; 
9)    zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
10)    prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
11)    kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
12)    wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
13)    nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu) 
14)    w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, itp.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 10:01 kpt. Michał SŁOTA
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. ogn. Paweł Skuła
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych 2.0 31.07.2023 13:43 kpt. Norbert WIKTOR
Samodzielne Stanowisko Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych 1.0 08.12.2020 10:01 kpt. Michał SŁOTA

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}