W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego

Sprawy dotyczące ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego reguluje ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2021 r. poz. 1641 z późn. zm.), zwana dalej „ustawą” 

Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy, przez informację sektora publicznego należy rozumieć każdą treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia, w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, będącą 

w posiadaniu podmiotu zobowiązanego, o których mowa w art. 3 ustawy, tj. m.in. jednostek sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. 

o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.).

 

Przez ponowne wykorzystywanie należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego informacja została wytworzona.

Ponownym wykorzystywaniem w rozumieniu ustawy nie jest udostępnianie lub przekazanie informacji sektora publicznego przez podmiot wykonujący zadania publiczne innemu podmiotowi wykonującemu zadania publiczne wyłącznie w celu realizacji takich zadań.

 

Wniosek o ponowne wykorzystywanie, zwany dalej „wnioskiem”, wnosi się do podmiotu zobowiązanego w przypadkach, gdy informacje sektora publicznego:

1. nie są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych;

2. są udostępniane w innym systemie teleinformatycznym niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat; 

3. będą wykorzystywane na warunkach innych niż zostały dla tych informacji określone;

4. są udostępniane lub zostały przekazane na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego. 

Wniosek może dotyczyć umożliwienia ponownego wykorzystywania, w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego.

 

Wniosek powinien zawierać w szczególności następujące informacje:

1. nazwę podmiotu zobowiązanego; 

2. informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku;

3. wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, 

a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania, na jakich mają być ponownie wykorzystywane, oraz źródło udostępniania lub przekazania;

4. wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, 

w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, 

w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;

5. wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej – także wskazanie formatu danych;

6. wskazanie: 

a) sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są udostępniane lub nie zostały przekazane w inny sposób, albo

b) sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych 

w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 39 ust. 2 ustawy. 

W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

 

Złożenie wniosku

Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego może być złożony:

• elektronicznie – na adres e-mail tutejszej komendy:  kppspolkusz@malopolskie.straz.gov.pl

• elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP

• listownie na adres:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu

Aleja 1000-lecia 2C, 32-300 Olkusz

tel.  +48 83 173 00

 

Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego obejmują:

 

1. Obowiązek poinformowania o źródle pochodzenia, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od Komendy Powiatowej PSP w Olkuszu.

2. Obowiązek poinformowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.

WAŻNE

Komenda Powiatowa PSP w Olkuszu :

1. może przedstawić wnioskodawcy ofertę określającą warunki ponownego wykorzystywania żądanych informacji oraz wysokość opłaty z tym związanej,

2. może również określić dodatkowe warunki, jeśli ponowne wykorzystywanie dotyczy informacji sektora publicznego spełniającej cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 2509) lub stanowiących bazę danych 

w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 386), do których przysługują mu autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne,

3. nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, w szczególności udostępnionych na stronach: www 

i BIP (przez podmioty powtórnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepisów regulujących ochronę tych informacji (m. in. dot. ochrony danych osobowych, ochrony prawa do prywatności, ochrony informacji niejawnych lub innych tajemnic ustawowo chronionych, tajemnicy przedsiębiorcy).

 

Komenda Powiatowa PSP w Olkuszu nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji sektora publicznego przetworzonych przez podmiot ponownie wykorzystujący te informacje.

Terminy

Udostępnienie informacji następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Komendy Powiatowej PSP w Olkuszu.

Opłaty

Informacje sektora publicznego są udostępniane w celu ich ponownego wykorzystywania bezpłatnie.

Można nałożyć opłatę za ich ponowne wykorzystywanie jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.

Opłaty są ustalane indywidualnie dla każdego wniosku.

Ograniczenia

Prawo do ponownego wykorzystywania podlega ograniczeniu m.in. w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych; ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy - ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa; w zakresie informacji będących informacjami sektora publicznego, do których dostęp jest ograniczony na podstawie innych ustaw; 

w zakresie informacji sektora publicznego, których wytwarzanie przez podmioty zobowiązane nie należy do zakresu ich zadań publicznych określonych prawem.” 

Przetwarzanie danych osobowych:

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją ustawy 

o dostępie do informacji publicznej została przedstawiona w Materiałach poniżej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2021 r. poz. 1641 z późn. zm.). 

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210001641

 

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z ponownym wykorzystywaniem informacji sektora publicznego.

 

Materiały

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKU DOT. PONOWNEGO WYKORZYSTANIA INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
ROZPATRYWANIE​_WNIOSKÓW​_O​_PONOWNE​_WYKORZYTSANIE​_INFORMACJI​_PUBLICZNEJ.pdf 0.12MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.06.2023 14:23 Podsiadło Mateusz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 8.0 11.06.2023 22:10 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 7.0 11.06.2023 22:08 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 6.0 11.06.2023 17:22 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 5.0 11.06.2023 17:20 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 4.0 11.06.2023 17:18 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 3.0 11.06.2023 17:15 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 2.0 11.06.2023 17:14 Podsiadło Mateusz
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego 1.0 09.06.2023 14:23 Podsiadło Mateusz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}