W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

UWAGA! WAŻNA INFORMACJA DLA INTERESANTÓW!

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można:

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św., ul. Wardyńskiego 32, 27-400 Ostrowiec Św.
  2. Przesłać faksem, na numer: 41 247 62 00.
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP /f427t6quo6/skrytka
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: ostrowiec@straz.kielce.pl
  5. Doręczyć osobiście do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Wardyńskiego 32, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.     
  6. Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacyjno - Kadrowo-Logistycznym Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św., ul. Wardyńskiego 32, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości  Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św., sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św. lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św. – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św. (lub zastępca)  przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w raz w tygodniu w poniedziałek
w godzinach od 14:00 do 16:00.

W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w następny dzień w godzinach pracy.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: ostrowiec@straz.kielce.pl, a także doręczone osobiście do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św.. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św., jednostki organizacyjne podlegle Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św. albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Wydział Organizacyjno-Kadrowo-Logistyczny  Komendy Powiatowej  Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowcu Św., telefonicznie pod numerem 41 248 94 35.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 15:15 Karol Gębusia
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Karol Gębusia
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 8.0 04.07.2023 13:55 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 7.0 04.07.2023 11:58 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 6.0 04.07.2023 11:39 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 5.0 04.07.2023 11:38 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 4.0 04.07.2023 11:35 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 3.0 04.07.2023 11:23 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 2.0 04.07.2023 11:22 Karol Gębusia
Skargi i wnioski 1.0 08.12.2020 15:15 Karol Gębusia

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}