W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Przysusze

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Przysusze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-przysucha.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-12-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-24

Status pod względem zgodności z ustawą

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i Głuchych, wszytskie nowe filmy dodawane na stronie będą miały napisy.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2025-03-24
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-24

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnośćią cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Damian Kobyłka mailowo dkobylka@mazowsze.straz.pl  lub telefonicznie pod numer 501618847

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • imię i nazwisko,
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania będzie dla zgłaszajacego najwygodniejszy.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Przysusze
  • Adres: ul. Targowa 3
    26-400 Przysucha
  • E-mail: przysucha@mazowsze.straz.pl
  • Telefon: 48 675 20 55

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Można także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:

  • napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Komenda Powiatowa PSP w Przysusze, ul. Targowa 3, 26-400 Przysucha,
  • wysłać e-mail na adres: przysucha@mazowsze.straz.pl , (Sposób ten nie zapewnia uzyskania potwierdzenia odbioru generowanego przy odbieraniu dokumentacji elektronicznej przez organy administracji publicznej.)
  • elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/ ,
  • zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: (48) 675 20 55,
  • spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendzie Powiatowej PSP w Przysusze przy ul. Targowej, na parterze przy wejściu głównym. Komenda Powiatowa PSP w Przysusze przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

Dostępność komunikacyjno - informacyjna

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych:

Dostępność do budynku KP PSP oraz obszary kontroli

Budynki KP PSP w Przysusze znajdują się na terenie zamkniętym. W pobliżu brak parkingu dla osób niepełnosprawnych.  Do budynku prowadzą dwa wejścia, jedno od ulicy Targowej, drugie od placu wewnętrznego. Do wejścia od ulicy Targowej prowadzą schody, na szczycie schodów znajduje się domofon, łączący się ze Stanowiskiem Kierowania Komendanta Powiatowego, którego dyżurny alarmuje podoficera dyżurnego, który odbiera gości i asystuje, aż do momentu dotarcia do wyznaczonego miejsca. W chwili zakończenia wizyty podoficer oficer dyżurny również asystuje interesanta do wyjścia.

Dostępność korytarzy, schodów i wind budynku KP PSP.

Budynek KP PSP jest obiektem dwukondygnacyjnym wyposażonym w dwie klatki schodowe oraz szerokie i przestronne korytarze. Obiekt  ze względu na rozwiązania architektoniczne nie posiada wind. 

Dostosowania dla osób niepełnosprawnych

Obiekt nie posiada technicznych rozwiązań takich jak pochylnie, platformy itp.

Osoba niepełnosprawna może liczyć na pełną pomoc strażaka asystującego w zakresie odpowiednim do stopnia niepełnosprawności.

Miejsce parkingowe

Miejsce parkingowe  zostały zlokalizowane na placu wewnętrznym KP PSP. Brak jest miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Dostęp z psem asystującym

Wejście na teren KP PSP w asyście psa jest dozwolona. Warunkiem jest zabezpieczenie psa przed ugryzieniem osób trzecich (kaganiec).

Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących:

Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędem osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Przysusze przy ul. Targowej 3, przesłać dokumenty na adres e-mail przysucha@mazowsze.straz.pl lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP: /kppspprzysucha/SkrytkaESP.

  • Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel. (48) 675 20 55

 

Informacja dla użytkowników strony internetowej

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

Ułatwienia dostępu – Pomoc

 

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

Materiały

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_podmiotu​_publicznego.pdf 0.06MB
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności 2024-2025
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_2024-2025.pdf 0.62MB
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2025
wydruk​_raport​_dostępności​_KP​_PSP​_Przysucha​_2025.pdf 0.14MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2021 09:59 st. kpt. Damian Kobyłka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. kpt. Damian Kobyłka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 15.0 24.03.2025 19:12 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 14.0 24.03.2025 16:38 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 13.0 24.03.2025 15:26 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 12.0 24.03.2025 14:44 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 11.0 24.03.2025 11:27 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 10.0 16.01.2025 14:58 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 9.0 16.01.2025 13:45 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 8.0 16.01.2025 13:20 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 7.0 29.03.2024 13:20 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 6.0 30.03.2023 21:05 mł. bryg. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 5.0 01.04.2022 13:19 st. kpt. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 4.0 30.03.2022 23:24 st. kpt. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 3.0 15.10.2021 08:39 st. kpt. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 2.0 14.10.2021 14:35 st. kpt. Damian Kobyłka
Deklaracja dostępności 1.0 31.03.2021 09:59 st. kpt. Damian Kobyłka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}