W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zaświadczenia ze zdarzeń

Zaświadczenia ze zdarzeń, w których brały udział jednostki straży pożarnej wydawane są na bieżąco od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30 

W celu otrzymania zaświadczenia należy:

- dokonać opłaty skarbowej w kasie Urzędu Miasta i Gminy Przysucha przy Pl. Kolberga 11 lub na konto UMiG Przysucha

nr konta: Bank Spółdzielczy w Przysusze 59 9145 0001 2003 0000 1103 0002 
Za wydanie zaświadczeń z interwencji jednostek PSP, obowiązuje opłata skarbowa 17,00 zł.

- wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia o interwencji jednostek straży pożarnej

(wzór wniosku do pobrania w Wydziale Operacyjno - Kontrolno - Rozpoznawczym Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Przysusze ul. Targowa 3, 26-400 Przysucha lub w załączniku poniżej)

Wypełniony wniosek wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej dostarczyć:

osobiście do KP PSP w Przysusze ul. Targowa 3, 26-400 Przysucha, Wydział Operacyjny II piętro lub listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Przysusze ul. Targowa 3, 26-400 Przysucha.

W przypadku dostarczenia dokumentów drogą pocztową zaświadczenia wysyłane są w polskiej placówce operatora pocztowego, na adres korespondencyjny wnioskodawcy, z zachowaniem terminów administracyjnych wynikających z Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 1960 r. Nr 30, poz. 168 z późniejszymi zmianami).

 

Informacje dotyczące opłat skarbowych związanych wydawaniem zaświadczeń 

Podstawa prawna opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia na wniosek:

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późniejszymi zmianami).

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. Nr 187, poz. 1330).

Obowiązek opłaty skarbowej ciąży na osobach fizycznych, osobach prawnych i jednostkach organizacyjnych nie mających osobowości prawnej wymienionych w ustawie j.w. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu trzech dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty albo jego uwierzytelnioną kopię pozostawia się w aktach sprawy. 
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zaświadczenia o interwencji jednostek straży pożarnej.

 

Udzielanie informacji odnośnie okoliczności szkody pożarowej zakładom ubezpieczeniowym

 
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Przysusze udziela nieodpłatnie zakładom ubezpieczeniowym informacji o zdarzeniach na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 2 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151 z późn. zm.), który stanowi, że sądy, prokuratura, Policja oraz inne organy i instytucje, na wniosek zakładu ubezpieczeń, w zakresie zadań przez ten zakład ubezpieczeń wykonywanych i w celu ich wykonania, w związku z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalania odpowiedzialności, udzielają informacji o stanie sprawy oraz udostępniają zebrane materiały, jeżeli są one niezbędne do ustalenia okoliczności tych wypadków i zdarzeń losowych oraz wysokości odszkodowania lub świadczenia.

 

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia z interwencji
Wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_z​_interwencji.doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}