W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

SEKCJA DS. ORGANIZACYJNO - KADROWYCH

Nadzór

Nadzór nad zadaniami realizowanymi w tej sekcji sprawuje kierownik sekcji. Bezpośrednie przełożenie nad pracą komórki organizacyjnej sprawuje komendant powiatowy PSP w Śremie.

Zadania

  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
  • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
  • opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
  • prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.  przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
  • prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
  • organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  • przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
  • organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej  i jednostki  ratowniczo – gaśniczej;
  • realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i  wniosków dla komendy powiatowej
  • prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
  • ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
  • realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków  komendy powiatowej;
  • prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  • zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
  • realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
  • przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi  w komendzie powiatowej w tym dowódcy   jednostki  ratowniczo – gaśniczej;
  • opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
  • opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  • prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
  • sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  • analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  • prowadzenie kancelarii tajnej;
{"register":{"columns":[]}}