W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Sekcji ds. Organizacyjno - Kadrowych

Do zadań Sekcji ds. Organizacyjno - Kadrowych należy w szczególności:

 

W zakresie spraw dotyczących organizacji i archiwizacji:

  1. Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
  2. Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
  3. Opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
  4. Prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
  5. Prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
  6. Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  7. Przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
  8. Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
  9. Organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i Jednostek Ratowniczo - Gaśniczych;
  10. Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
  11. Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
  12. Zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;

W zakresie kadr:

  1. Realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
  2. Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej w tym dowódców Jednostek Ratowniczo - Gaśniczych;
  3. Opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
  4. Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  5. Ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
  6. Prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
  7. Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  8. Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  9. Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  10. Realizowanie zadań kadrowo - mobilizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;
  11. Prowadzenie spraw płacowych zatrudnionych pracowników (w zakresie przygotowywania angaży oraz decyzji personalnych dotyczących płac)
{"register":{"columns":[]}}