W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział organizacji i nadzoru

st. bryg. mgr Zbigniew Czerniak
Naczelnik Wydziału

tel. (95) 733 83 10
e-mail: czerniakz@straz.gorzow.pl
e-mail: wo@straz.gorzow.pl

mł. bryg. mgr Magdalena Kuska
Zastępca Naczelnika Wydziału

tel. (95) 733 83 11
e-mail: kuskam@straz.gorzow.pl

Do zakresu działania Wydziału Organizacji i Nadzoru z zakresu organizacji i nadzoru należy:

      1. przygotowywanie projektów dokumentów związanych z pełnieniem przez Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP funkcji organu administracji rządowej, a w szczególności w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej i organizacji KSRG;
      2. sporządzanie zbiorczych informacji na temat stanu bezpieczeństwa pożarowego województwa oraz wniosków z zakresu działania PSP na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne KW PSP;
      3. organizowanie pracy KW PSP, w tym prowadzenie spraw dotyczących projektowania organizacji wewnętrznej KW PSP, w tym: opracowywania i aktualizowania regulaminu KW PSP oraz uzgadniania i przedkładanie do zatwierdzania regulaminów organizacyjnych KP(M) PSP;
      4. realizowanie zadań dotyczących organizowania pracy KW PSP;
      5. organizowanie odpraw służbowych, narad, spotkań i innych uroczystości z udziałem kierownictwa KW PSP;
      6. inicjowanie oraz prowadzenie współpracy z Zarządem Wojewódzkim ZOSP RP, organizacjami społecznymi działającymi na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności oraz zapobiegania i zwalczania klęsk żywiołowych;
      7. przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie oraz dezyderaty;
      8. inicjowanie, organizowanie oraz prowadzenie współpracy z organami administracji publicznej i samorządu terytorialnego w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego;
      9. planowanie i przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych PSP z terenu województwa;
      10. koordynacja kontroli prowadzonych przez komórki organizacyjne KW PSP w KP(M) PSP z terenu województwa;
      11. analiza materiałów z kontroli przeprowadzonych w jednostkach organizacyjnych PSP;
      12. inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie stanowienia aktów wewnętrznych kierownictwa KW PSP;
      13. ewidencjonowanie decyzji, rozkazów, zarządzeń, instrukcji, wytycznych i upoważnień Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP oraz zawartych przez niego porozumień;
      14. opiniowanie uchwał i projektów aktów prawa miejscowego jednostek samorządu terytorialnego z terenu działania KW PSP, w zakresie zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne PSP;
      15. obsługa techniczno-biurowa doraźnych rad, zespołów i komisji, o charakterze pomocniczym lub opiniodawczo-doradczym Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
      16. współudział w opracowywaniu zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi KW PSP;
      17. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
      18. prowadzenie współpracy międzynarodowej;
      19. planowanie, organizowanie, koordynowanie i monitorowanie współpracy z zagranicznymi służbami i organizacjami pożarniczymi oraz ratowniczymi;
      20. przygotowywanie kontaktów międzynarodowych;
      21. przygotowywanie planów współpracy transgranicznej;
      22. nadzór nad współpracą międzynarodową prowadzoną przez poszczególne KP(M) PSP;
      23. przygotowanie Wojewódzkich Obchodów Dnia Strażaka oraz innych uroczystości;
      24. prowadzenie archiwum KW PSP i spraw związanych z archiwizacją dokumentów oraz podejmowanie decyzji o brakowaniu akt archiwalnych, a także udostępnianiu akt na zewnątrz;
      25. prowadzenie szkoleń dla pracowników komórek organizacyjnych KW PSP w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;
      26. nadzór nad przestrzeganiem zapisów instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz wykazu rzeczowego akt przez komórki organizacyjne i pracowników KW PSP;
      27. prowadzenia ewidencji pieczęci i stempli;
      28. organizowanie przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków kierowanych do Lubuskiego Komendanta PSP, a także przyjmowanie interesantów zgłaszających się do KW PSP w sprawie skarg i wniosków;
      29. organizowanie przyjmowania i załatwiania petycji złożonych do Lubuskiego Komendanta PSP;
      30. nadzorowanie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w podległych KP(M) PSP.

2. Realizacja zadań z zakresu kontroli:

      1. Wydział Organizacji i Nadzoru realizuje zadania kontrolne przewidziane w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej;
      2. realizacja zadań i kompetencji ustalonych dla komórki do spraw kontroli;
      3. opracowywanie planów kontroli, sporządzanie sprawozdawczości oraz analiz i informacji z zakresu działalności kontrolnej;
      4. koordynacja zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kontroli zarządzanych przez Lubuskiego Komendanta PSP oraz monitorowanie realizacji zaleceń i wniosków pokontrolnych;
      5. nadzór nad działalnością kontrolną w podległych KP(M) PSP;
      6. koordynowanie kontroli zewnętrznych prowadzonych w KW PSP;
      7. naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru pełni obowiązki kierownika komórki kontroli;
      8. zastępca naczelnika Wydziału Organizacji i Nadzoru pełni obowiązki kierownika komórki kontroli pod nieobecność naczelnika wydziału;

3. Realizacja zadań z zakresu spraw obronnych:

  1. koordynowanie prac zespołu przy opracowaniu kart realizacji zadań operacyjnych wynikających z „Planu operacyjnego funkcjonowania” Wojewody Lubuskiego;
  2. koordynowanie przygotowań obronnych w KW PSP;
  3. koordynowanie realizacji zadań dotyczących planów szczególnej ochrony obiektów ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
  4. koordynowanie realizacji zadań obronnych w jednostkach organizacyjnych PSP na obszarze województwa lubuskiego;
  5. koordynowanie zadań kadrowo-mobilizacyjnych, określnych odrębnymi przepisami;
  6. opracowywanie sprawozdań dotyczących planowania obronnego;
  7. współudział w planowaniu zadań dotyczących przygotowania jednostek PSP do realizacji obowiązków Państwa Gospodarza (HNS).
  1. Realizacja zadań bezpieczeństwa i higieny pracy w obszarze:
  1. podejmowania działania w celu kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w komendzie wojewódzkiej;
  2. realizowania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy w komendzie wojewódzkiej;
  3. opracowywania na potrzeby Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP analiz i informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny służby oraz pracy, a także stanu wypadkowości.
  1. Realizacja zadań specjalisty ds. ochrony danych osobowych:
  1. organizacja i udział w opracowywaniu analizy ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych oraz organizacja innych działań z zakresu ochrony danych osobowych określonych w przepisach i wskazanych przez Administratora;
  2. prowadzenie Rejestru Czynności Przetwarzania Danych Osobowych Administratora oraz Rejestru Czynności Przetwarzania Danych Osobowych Podmiotu Przetwarzającego - dla zbiorów danych osobowych, dla których administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest Lubuski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej;
  3. prowadzenie Rejestru naruszeń ochrony danych osobowych w Komendzie Wojewódzkiej PSP;
  4. współpraca z IOD w zakresie realizacji jego obowiązków i obowiązków Administratora;
  5. współpraca z KKO w sprawach związanych z realizacją praw osób, których dane dotyczą, a także w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
  6. udział w działaniach monitorujących przetwarzanie danych osobowych realizowanych przez IOD;
  7. organizacja i prowadzenie szkoleń zgodnie z zasadami określonymi w „Zasadach organizacji edukacji z zakresu ochrony danych osobowych”;
  8. podejmowania działań, zgodnie z przepisami i obowiązującymi w KW PSP procedurami, w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych.

6. Wydziałem Organizacji i Nadzoru kieruje naczelnik wydziału, przy pomocy zastępcy naczelnika.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Informatyki i Łączności
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział organizacji i nadzoru 9.0 30.10.2025 13:11 Jacek Targoński
Wydział organizacji i nadzoru 8.0 19.02.2025 10:30 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 7.0 02.06.2023 13:23 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 6.0 22.12.2022 11:54 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 5.0 04.05.2022 13:38 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 4.0 02.02.2021 11:05 Janusz Drozda
Wydział organizacji i nadzoru 3.0 04.12.2020 12:38 Jacek Targoński
Wydział organizacji i nadzoru 2.0 28.11.2020 17:37 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 1.0 28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}