Wydział organizacji i nadzoru
st. bryg. mgr Zbigniew Czerniak
Naczelnik Wydziału
tel. (95) 733 83 10
e-mail: czerniakz@straz.gorzow.pl
e-mail: wo@straz.gorzow.pl
mł. bryg. mgr Magdalena Kuska
Zastępca Naczelnika Wydziału
tel. (95) 733 83 11
e-mail: kuskam@straz.gorzow.pl
Do zakresu działania Wydziału Organizacji i Nadzoru z zakresu organizacji i nadzoru należy:
-
-
- przygotowywanie projektów dokumentów związanych z pełnieniem przez Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP funkcji organu administracji rządowej, a w szczególności w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej i organizacji KSRG;
- sporządzanie zbiorczych informacji na temat stanu bezpieczeństwa pożarowego województwa oraz wniosków z zakresu działania PSP na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne KW PSP;
- organizowanie pracy KW PSP, w tym prowadzenie spraw dotyczących projektowania organizacji wewnętrznej KW PSP, w tym: opracowywania i aktualizowania regulaminu KW PSP oraz uzgadniania i przedkładanie do zatwierdzania regulaminów organizacyjnych KP(M) PSP;
- realizowanie zadań dotyczących organizowania pracy KW PSP;
- organizowanie odpraw służbowych, narad, spotkań i innych uroczystości z udziałem kierownictwa KW PSP;
- inicjowanie oraz prowadzenie współpracy z Zarządem Wojewódzkim ZOSP RP, organizacjami społecznymi działającymi na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności oraz zapobiegania i zwalczania klęsk żywiołowych;
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie oraz dezyderaty;
- inicjowanie, organizowanie oraz prowadzenie współpracy z organami administracji publicznej i samorządu terytorialnego w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego;
- planowanie i przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych PSP z terenu województwa;
- koordynacja kontroli prowadzonych przez komórki organizacyjne KW PSP w KP(M) PSP z terenu województwa;
- analiza materiałów z kontroli przeprowadzonych w jednostkach organizacyjnych PSP;
- inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie stanowienia aktów wewnętrznych kierownictwa KW PSP;
- ewidencjonowanie decyzji, rozkazów, zarządzeń, instrukcji, wytycznych i upoważnień Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP oraz zawartych przez niego porozumień;
- opiniowanie uchwał i projektów aktów prawa miejscowego jednostek samorządu terytorialnego z terenu działania KW PSP, w zakresie zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne PSP;
- obsługa techniczno-biurowa doraźnych rad, zespołów i komisji, o charakterze pomocniczym lub opiniodawczo-doradczym Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
- współudział w opracowywaniu zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi KW PSP;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
- prowadzenie współpracy międzynarodowej;
- planowanie, organizowanie, koordynowanie i monitorowanie współpracy z zagranicznymi służbami i organizacjami pożarniczymi oraz ratowniczymi;
- przygotowywanie kontaktów międzynarodowych;
- przygotowywanie planów współpracy transgranicznej;
- nadzór nad współpracą międzynarodową prowadzoną przez poszczególne KP(M) PSP;
- przygotowanie Wojewódzkich Obchodów Dnia Strażaka oraz innych uroczystości;
- prowadzenie archiwum KW PSP i spraw związanych z archiwizacją dokumentów oraz podejmowanie decyzji o brakowaniu akt archiwalnych, a także udostępnianiu akt na zewnątrz;
- prowadzenie szkoleń dla pracowników komórek organizacyjnych KW PSP w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;
- nadzór nad przestrzeganiem zapisów instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz wykazu rzeczowego akt przez komórki organizacyjne i pracowników KW PSP;
- prowadzenia ewidencji pieczęci i stempli;
- organizowanie przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków kierowanych do Lubuskiego Komendanta PSP, a także przyjmowanie interesantów zgłaszających się do KW PSP w sprawie skarg i wniosków;
- organizowanie przyjmowania i załatwiania petycji złożonych do Lubuskiego Komendanta PSP;
- nadzorowanie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w podległych KP(M) PSP.
-
2. Realizacja zadań z zakresu kontroli:
-
-
- Wydział Organizacji i Nadzoru realizuje zadania kontrolne przewidziane w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej;
- realizacja zadań i kompetencji ustalonych dla komórki do spraw kontroli;
- opracowywanie planów kontroli, sporządzanie sprawozdawczości oraz analiz i informacji z zakresu działalności kontrolnej;
- koordynacja zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kontroli zarządzanych przez Lubuskiego Komendanta PSP oraz monitorowanie realizacji zaleceń i wniosków pokontrolnych;
- nadzór nad działalnością kontrolną w podległych KP(M) PSP;
- koordynowanie kontroli zewnętrznych prowadzonych w KW PSP;
- naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru pełni obowiązki kierownika komórki kontroli;
- zastępca naczelnika Wydziału Organizacji i Nadzoru pełni obowiązki kierownika komórki kontroli pod nieobecność naczelnika wydziału;
-
3. Realizacja zadań z zakresu spraw obronnych:
- koordynowanie prac zespołu przy opracowaniu kart realizacji zadań operacyjnych wynikających z „Planu operacyjnego funkcjonowania” Wojewody Lubuskiego;
- koordynowanie przygotowań obronnych w KW PSP;
- koordynowanie realizacji zadań dotyczących planów szczególnej ochrony obiektów ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
- koordynowanie realizacji zadań obronnych w jednostkach organizacyjnych PSP na obszarze województwa lubuskiego;
- koordynowanie zadań kadrowo-mobilizacyjnych, określnych odrębnymi przepisami;
- opracowywanie sprawozdań dotyczących planowania obronnego;
- współudział w planowaniu zadań dotyczących przygotowania jednostek PSP do realizacji obowiązków Państwa Gospodarza (HNS).
- Realizacja zadań bezpieczeństwa i higieny pracy w obszarze:
- podejmowania działania w celu kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w komendzie wojewódzkiej;
- realizowania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy w komendzie wojewódzkiej;
- opracowywania na potrzeby Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP analiz i informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny służby oraz pracy, a także stanu wypadkowości.
- Realizacja zadań specjalisty ds. ochrony danych osobowych:
- organizacja i udział w opracowywaniu analizy ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych oraz organizacja innych działań z zakresu ochrony danych osobowych określonych w przepisach i wskazanych przez Administratora;
- prowadzenie Rejestru Czynności Przetwarzania Danych Osobowych Administratora oraz Rejestru Czynności Przetwarzania Danych Osobowych Podmiotu Przetwarzającego - dla zbiorów danych osobowych, dla których administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest Lubuski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej;
- prowadzenie Rejestru naruszeń ochrony danych osobowych w Komendzie Wojewódzkiej PSP;
- współpraca z IOD w zakresie realizacji jego obowiązków i obowiązków Administratora;
- współpraca z KKO w sprawach związanych z realizacją praw osób, których dane dotyczą, a także w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
- udział w działaniach monitorujących przetwarzanie danych osobowych realizowanych przez IOD;
- organizacja i prowadzenie szkoleń zgodnie z zasadami określonymi w „Zasadach organizacji edukacji z zakresu ochrony danych osobowych”;
- podejmowania działań, zgodnie z przepisami i obowiązującymi w KW PSP procedurami, w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych.
6. Wydziałem Organizacji i Nadzoru kieruje naczelnik wydziału, przy pomocy zastępcy naczelnika.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Informatyki i Łączności
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Wydział organizacji i nadzoru | 9.0 | 30.10.2025 13:11 Jacek Targoński |
| Wydział organizacji i nadzoru | 8.0 | 19.02.2025 10:30 Krzysztof Pietrucki |
| Wydział organizacji i nadzoru | 7.0 | 02.06.2023 13:23 Krzysztof Pietrucki |
| Wydział organizacji i nadzoru | 6.0 | 22.12.2022 11:54 Krzysztof Pietrucki |
| Wydział organizacji i nadzoru | 5.0 | 04.05.2022 13:38 Krzysztof Pietrucki |
| Wydział organizacji i nadzoru | 4.0 | 02.02.2021 11:05 Janusz Drozda |
| Wydział organizacji i nadzoru | 3.0 | 04.12.2020 12:38 Jacek Targoński |
| Wydział organizacji i nadzoru | 2.0 | 28.11.2020 17:37 Krzysztof Pietrucki |
| Wydział organizacji i nadzoru | 1.0 | 28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP