Ogłoszenie o przetargu
OGŁOSZENIE NR 2/2025 O PIERWSZYM PRZETARGU PUBLICZNYM NA SPRZEDAŻ SKŁADNIKA RZECZOWEGO MAJĄTKU RUCHOMEGO – SAMOCHODU OSOBOWEGO BMW 520 SE - AMBASADA RP W VALLETCIE
23.12.2025
Stosownie do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa, Ambasada RP w Valletcie ogłasza pierwszy przetarg na sprzedaż samochodu osobowego BMW 520 SE.
OGŁOSZENIE NR 2/2025
O PIERWSZYM PRZETARGU NA SPRZEDAŻ
SKŁADNIKA RZECZOWEGO MAJĄTKU RUCHOMEGO – SAMOCHODU OSOBOWEGO BMW 520 SE
1. Nazwa i siedziba Sprzedającego:
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie
Phoenix Business Centre, Level 2
Old Railway Track
SVN 9022 Santa Venera, Malta
2. Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu:
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Sprzedającego, w dniu 16 stycznia 2026 r. o godz. 12:00.
3. Rodzaj, typ i ilość sprzedawanych składników majątku ruchomego:
Przedmiotem sprzedaży jest następujący składnik rzeczowy majątku ruchomego Ambasady RP w Valletcie:
|
Nazwa składnika |
Ilość |
Nr inwentarzowy |
Rok produkcji
|
Wycena (EUR) |
Stan techniczny |
Składnik zakwalifikowany do kategorii majątku (zbędny/zużyty) |
|
Samochód BMW 520 SE |
1 |
07-000001 |
2015 |
1 900,00 |
rozbity/wrak |
Zużyty |
4. Miejsce i termin, w którym można obejrzeć sprzedawane składniki majątku ruchomego:
Składnik majątku ruchomego, będący przedmiotem przetargu, można obejrzeć, po wcześniejszym umówieniu, w Ciapella Motors Ltd., Triq Il-Mosta, Hal Lija LJA 9012, Malta w dniach: 9 i 12 stycznia 2026 r. w godz. od 10:00 do 11:00.
Informacji dotyczących przedmiotu sprzedaży oraz procedury sprzedaży udzieli Pani Anna Gryżniewska-Mikuś, tel. +356 99355637.
5. Wysokość wadium oraz forma i termin wniesienia:
- Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej sprzedawanego składnika rzeczowego majątku ruchomego.
- Wadium należy wnieść poprzez dokonanie przelewu na konto o numerze:
IBAN: MT87VALL2201 3000 0000 4002 6060 987; SWIFT CODE: VALLMTMT.
- Wadium winno być wniesione do 16 stycznia 2026 r. do godz. 10:00 (data i godzina wpływu na konto Sprzedającego).
- Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone, Sprzedający zwróci w terminie 7 dni, odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty.
- Wadium złożone przez nabywcę zalicza się na poczet ceny.
- Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy oferent, który wygrał przetarg, uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży/zakupu oferowanego składnika.
6. Cena wywoławcza:
Cena wywoławcza wynosi 1.900,00 EUR (słownie: jeden tysiąc dziewięćset i 00/100 EUR).
7. Oferta złożona w przetargu powinna zawierać:
- Imię, nazwisko i miejsce zamieszkania lub firmę i siedzibę oferenta.
- Określony składnik majątku na jaki złożona jest oferta (nazwa, numer inwentarzowy, jeżeli podano w ogłoszeniu), oferowaną cenę (nie niższą niż cena wywoławcza) i warunki jej zapłaty.
- Oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem przedmiotu przetargu lub że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z oględzin.
- Oryginał lub kserokopię dowodu wpłaty lub polecenia wykonania przelewu wniesionego wadium.
- Oświadczenie oferenta, na jaki numer konta ma zostać zwrócone wadium.
- W przypadku przystąpienia do przetargu osoby prawnej należy do oferty dołączyć aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku przedsiębiorcy informację o wpisie do CEIDG.
8. Termin, miejsce i tryb złożenia oferty oraz okres, w którym oferta jest wiążąca:
- Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć/wysłać w zaklejonej kopercie.
Koperta winna być zaadresowana wg poniższego wzoru:
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie
Phoenix Business Centre, Level 2
Old Railway Track
SVN 9022 Santa Venera, Malta
- Na kopercie powinien znajdować się tytuł:
„Oferta w przetargu na sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego. Nie otwierać do dnia 16 stycznia 2026 r. do godz. 12:00. Dotyczy Ogłoszenia nr 2/2025”.
- Oferty pisemne należy składać w dni robocze (pon. - pt.) w godz. 9:30-15:30 w siedzibie Sprzedającego nie później niż do dnia 16 stycznia 2026 r. do godz. 10:00.
- Oferta jest wiążąca przez 14 dni od dnia otwarcia ofert.
- Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.
9. Odrzucenie oferty:
1) Oferta zostanie odrzucona, jeżeli:
a) została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium;
b) nie zawiera danych i dokumentów, o których mowa w pkt. 7 powyżej, lub są one niekompletne, nieczytelne lub budzą inną wątpliwość, zaś jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.
- O odrzuceniu oferty oferent zostanie zawiadomiony niezwłocznie.
10. Inne informacje:
- Przetarg jest prowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. 2025, poz. 228).
- Przedmiot, o którym mowa w pkt. 3 niniejszego ogłoszenia stanowi własność Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie, jest wolny od wad prawnych, nie jest obciążony prawami na rzecz osób trzecich oraz w stosunku do niego nie toczą się żadne postępowania, których przedmiotem jest ten składnik, ani nie stanowi on również przedmiotu zabezpieczenia.
- Organizator przetargu wybierze oferenta, który zaoferuje najwyższą cenę za wybrany składnik majątku ruchomego, objęty przedmiotem przetargu.
- Jeżeli co najmniej dwie osoby zaoferują jednakową cenę za ten sam składnik majątku ruchomego - zostanie dodatkowo przeprowadzona aukcja między tymi osobami.
- Zawarcie umowy sprzedaży nastąpi w terminie 14 dni od dnia wyboru najkorzystniejszej oferty.
- Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży/wystawienia faktury.
- Wydanie przedmiotu sprzedaży nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu przez nabywcę ceny nabycia, w terminie określonym przez Sprzedającego, w jego siedzibie, na podstawie protokołu odbioru.
- Wszelkie koszty, opłaty, w tym koszty transportu, opłaty celne, akcyzy i podatki ponosi Kupujący.
- Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia tego przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.
11. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Ambasadę RP w Valletcie:
Niniejsza informacja stanowi wykonanie obowiązku określonego w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”.
- Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, Pani/ Pana danych osobowych jest Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą w Polsce, w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, natomiast wykonującym obowiązki administratora jest kierownik placówki – Ambasady RP w Valletcie, Phoenix Business Centre, Level 2, Old Railway Track, SVN 9022 Santa Venera, Malta.
- W MSZ i placówkach zagranicznych powołano Inspektora Ochrony Danych (IOD).
Dane kontaktowe IOD:
adres siedziby: Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa
adres e-mail: iod@msz.gov.pl
- Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z § 17 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz.U. 2017 poz. 729) w celu przeprowadzenia sprzedaży składników majątku ruchomego w drodze przetargu publicznego.
- Dostęp do danych posiadają wyłącznie uprawnieni pracownicy Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Ambasady RP w Valletcie.
- Dane podlegają ochronie na podstawie przepisów RODO i mogą być udostępniane osobom i podmiotom trzecim, wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Dane nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe oferentów będą przetwarzane do czasu zakończenia przetargu, a następnie archiwizowane. Dane osobowe zostaną zarchiwizowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r poz. 217) oraz przepisami wewnętrznymi MSZ wynikającymi z przepisów ww. ustawy.
- Osobie, której dane dotyczą, przysługują prawa do kontroli przetwarzania danych, określone w art. 15-16 RODO, w szczególności prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania oraz w art. 18 RODO, tj. prawo do ograniczenia przetwarzania, o ile będzie miało zastosowanie.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, który będzie miał wpływ na podejmowanie decyzji mogących wywołać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpłynąć. Dane nie będą poddawane profilowaniu.