Powrót

Ogłoszenie o przetargu

OGŁOSZENIE NR 2/2025 O PIERWSZYM PRZETARGU PUBLICZNYM NA SPRZEDAŻ SKŁADNIKA RZECZOWEGO MAJĄTKU RUCHOMEGO – SAMOCHODU OSOBOWEGO BMW 520 SE - AMBASADA RP W VALLETCIE

23.12.2025

Stosownie do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa, Ambasada RP w Valletcie ogłasza pierwszy przetarg na sprzedaż samochodu osobowego BMW 520 SE.

 

 

 

OGŁOSZENIE NR 2/2025

O PIERWSZYM PRZETARGU NA SPRZEDAŻ

SKŁADNIKA RZECZOWEGO MAJĄTKU RUCHOMEGO – SAMOCHODU OSOBOWEGO BMW 520 SE

 

1. Nazwa i siedziba Sprzedającego:

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie

Phoenix Business Centre, Level 2

Old Railway Track

SVN 9022 Santa Venera, Malta

 

2. Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu:

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Sprzedającego, w dniu 16 stycznia 2026 r. o godz. 12:00.

 

3. Rodzaj, typ i ilość sprzedawanych składników majątku ruchomego:

Przedmiotem sprzedaży jest następujący składnik rzeczowy majątku ruchomego Ambasady RP w Valletcie:

 

Nazwa składnika

Ilość

Nr inwentarzowy

Rok produkcji

 

Wycena (EUR)

Stan techniczny

Składnik zakwalifikowany do kategorii majątku (zbędny/zużyty)

Samochód BMW 520 SE

1

07-000001

2015

1 900,00

rozbity/wrak

Zużyty

 

4. Miejsce i termin, w którym można obejrzeć sprzedawane składniki majątku ruchomego:

Składnik majątku ruchomego, będący przedmiotem przetargu, można obejrzeć, po wcześniejszym umówieniu, w Ciapella Motors Ltd., Triq Il-Mosta, Hal Lija LJA 9012, Malta w dniach: 9 i 12 stycznia 2026 r. w godz. od 10:00 do 11:00.

Informacji dotyczących przedmiotu sprzedaży oraz procedury sprzedaży udzieli Pani Anna Gryżniewska-Mikuś, tel. +356 99355637.

 

5. Wysokość wadium oraz forma i termin wniesienia:

 

  1. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej sprzedawanego składnika rzeczowego majątku ruchomego.
  2. Wadium należy wnieść poprzez dokonanie przelewu na konto o numerze:

IBAN: MT87VALL2201 3000 0000 4002 6060 987; SWIFT CODE: VALLMTMT.

  1. Wadium winno być wniesione do 16 stycznia 2026 r. do godz. 10:00 (data i godzina wpływu na konto Sprzedającego).
  2. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone, Sprzedający zwróci w terminie 7 dni, odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty.
  3. Wadium złożone przez nabywcę zalicza się na poczet ceny.
  4. Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy oferent, który wygrał przetarg, uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży/zakupu oferowanego składnika.

 

6. Cena wywoławcza:

 

Cena wywoławcza wynosi 1.900,00 EUR (słownie: jeden tysiąc dziewięćset i 00/100 EUR).

 

7. Oferta złożona w przetargu powinna zawierać:

 

  1. Imię, nazwisko i miejsce zamieszkania lub firmę i siedzibę oferenta.
  2. Określony składnik majątku na jaki złożona jest oferta (nazwa, numer inwentarzowy, jeżeli podano w ogłoszeniu), oferowaną cenę (nie niższą niż cena wywoławcza) i warunki jej zapłaty.
  3. Oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem przedmiotu przetargu lub że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z oględzin.
  4. Oryginał lub kserokopię dowodu wpłaty lub polecenia wykonania przelewu wniesionego wadium.
  5. Oświadczenie oferenta, na jaki numer konta ma zostać zwrócone wadium.
  6. W przypadku przystąpienia do przetargu osoby prawnej należy do oferty dołączyć aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku przedsiębiorcy informację o wpisie do CEIDG.

 

8. Termin, miejsce i tryb złożenia oferty oraz okres, w którym oferta jest wiążąca:

 

  1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć/wysłać w zaklejonej kopercie.

Koperta winna być zaadresowana wg poniższego wzoru:

 

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie

Phoenix Business Centre, Level 2

Old Railway Track

SVN 9022 Santa Venera, Malta

 

  1. Na kopercie powinien znajdować się tytuł:

„Oferta w przetargu na sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego. Nie otwierać do dnia 16 stycznia 2026 r. do godz. 12:00. Dotyczy Ogłoszenia nr 2/2025”.

  1. Oferty pisemne należy składać w dni robocze (pon. - pt.) w godz. 9:30-15:30 w siedzibie Sprzedającego nie później niż do dnia 16 stycznia 2026 r. do godz. 10:00.
  2. Oferta jest wiążąca przez 14 dni od dnia otwarcia ofert.
  3. Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.

 

9. Odrzucenie oferty:

1) Oferta zostanie odrzucona, jeżeli:

a) została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium;

b) nie zawiera danych i dokumentów, o których mowa w pkt. 7 powyżej, lub są one niekompletne, nieczytelne lub budzą inną wątpliwość, zaś jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.

  1. O odrzuceniu oferty oferent zostanie zawiadomiony niezwłocznie.

 

10. Inne informacje:

  1. Przetarg jest prowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. 2025, poz. 228).
  2. Przedmiot, o którym mowa w pkt. 3 niniejszego ogłoszenia stanowi własność Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie, jest wolny od wad prawnych, nie jest obciążony prawami na rzecz osób trzecich oraz w stosunku do niego nie toczą się żadne postępowania, których przedmiotem jest ten składnik, ani nie stanowi on również przedmiotu zabezpieczenia.
  3. Organizator przetargu wybierze oferenta, który zaoferuje najwyższą cenę za wybrany składnik majątku ruchomego, objęty przedmiotem przetargu.
  4. Jeżeli co najmniej dwie osoby zaoferują jednakową cenę za ten sam składnik majątku ruchomego - zostanie dodatkowo przeprowadzona aukcja między tymi osobami.
  5. Zawarcie umowy sprzedaży nastąpi w terminie 14 dni od dnia wyboru najkorzystniejszej oferty.
  6. Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży/wystawienia faktury.
  7. Wydanie przedmiotu sprzedaży nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu przez nabywcę ceny nabycia, w terminie określonym przez Sprzedającego, w jego siedzibie, na podstawie protokołu odbioru.
  8. Wszelkie koszty, opłaty, w tym koszty transportu, opłaty celne, akcyzy i podatki ponosi Kupujący.
  9. Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia tego przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.

 

11. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Ambasadę RP w Valletcie:

 

Niniejsza informacja stanowi wykonanie obowiązku określonego w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”.

 

  1. Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, Pani/ Pana danych osobowych jest Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą w Polsce, w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, natomiast wykonującym obowiązki administratora jest kierownik placówki – Ambasady RP w Valletcie, Phoenix Business Centre, Level 2, Old Railway Track, SVN 9022 Santa Venera, Malta.
  2. W MSZ i placówkach zagranicznych powołano Inspektora Ochrony Danych (IOD).

Dane kontaktowe IOD:

adres siedziby: Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa

      adres  e-mail: iod@msz.gov.pl

  1. Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z § 17 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz.U. 2017 poz. 729)  w celu przeprowadzenia sprzedaży składników majątku ruchomego w drodze przetargu publicznego.
  2. Dostęp do danych posiadają wyłącznie uprawnieni pracownicy Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Ambasady RP w Valletcie.
  3. Dane podlegają ochronie na podstawie przepisów RODO i mogą być udostępniane osobom i podmiotom trzecim,  wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Dane nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowej.
  5. Dane osobowe oferentów będą przetwarzane do czasu zakończenia przetargu, a następnie archiwizowane. Dane osobowe zostaną zarchiwizowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r poz. 217) oraz przepisami wewnętrznymi MSZ wynikającymi z przepisów ww. ustawy.
  6. Osobie, której dane dotyczą, przysługują prawa do kontroli przetwarzania danych, określone w art. 15-16 RODO, w  szczególności prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania oraz w art. 18 RODO, tj. prawo do ograniczenia przetwarzania, o ile będzie miało zastosowanie.
  7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, który będzie miał wpływ na podejmowanie decyzji mogących wywołać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpłynąć. Dane nie będą poddawane profilowaniu.

 

 

 

Załączniki (4)
{"register":{"columns":[]}}