W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna CEA

Na brązowym tle biały napis Specjalistyczne Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne Centrum Edukacji Artystycznej oraz graficzny znaj poradni przypominający uniesione dłonie obejmujące dwa listki.

Przy naszej szkole dzieła jedna z ośmiu w Polsce Specjalistycznych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych CEA. Swoim zasięgiem obejmuje region zachodniopomorski i pomorski. W poradni pracuje psycholog, pan  Łukasz Tartas, który pełni dyżury  w środy między 11.00 - 17.00
Kontakt e-mail: tartas@cea.art.pl

Głównym celem działalności Specjalistycznych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych CEA jest sprawowanie profesjonalnej opieki nad szeroko rozumianą społecznością szkół muzycznych, plastycznych, baletowych i burs szkolnictwa artystycznego w Polsce oraz upowszechnianie wiedzy o psychologicznych i pedagogicznych aspektach edukacji artystycznej.

Bezpośrednimi działaniami realizowanymi przez SPPP CEA są:

  • udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej uczniom szkół artystycznych, wychowankom burs szkolnictwa artystycznego oraz nauczycielom, wychowawcom, rodzicom i dyrektorom szkół;
  • diagnostyka psychologiczno-pedagogiczna indywidualna i grupowa środowiska artystycznego;
  • udzielanie profesjonalnego wsparcia w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych związanych z funkcjonowaniem szkolnej społeczności;
  • integracja środowiska psychologów i pedagogów szkolnych pracujących w szkołach artystycznych i bursach szkolnictwa artystycznego w celu podnoszenia jakości opieki psychologiczno-pedagogicznej w szkołach artystycznych;
  • udostępnianie i upowszechnianie wiedzy o psychologicznych, pedagogicznych i profilaktycznych aspektach edukacji artystycznej wśród uczniów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i kadry zarządzającej szkołami.

Szczegółowe zadania realizowane przez specjalistów-psychologów CEA obejmują:

  • wspomaganie uczniów i wychowanków z niespecyficznymi i specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz uczniów szczególnie uzdolnionych, odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych;
  • pomoc w tworzeniu indywidualnych form wspomagania rozwoju i kształcenia ogólnego i artystycznego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • diagnostyka przyczyn niepowodzeń dydaktycznych i problemów wychowawczych;
  • prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć psychoedukacyjnych miedzy innymi z zakresu: umiejętności interpersonalnych, radzenia sobie z tremą, organizacji czasu nauki i czasu wolnego, zwiększania motywacji do artystycznego kształcenia oraz z zakresu wielu innych tematów, które są ważne z perspektywy zmian cywilizacyjnych doświadczanych przez dzieci i młodzież oraz specyficznych potrzeb każdej szkoły;
  • pomoc nauczycielom, wychowawcom i rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów oraz wychowanków szkół artystycznych;
  • organizowanie spotkań z zakresu wsparcia zawodowego z psychologami i pedagogami pracującymi w szkołach artystycznych danego regionu CEA;
  • prowadzenie tematycznych szkoleń, wykładów i warsztatów dla szkół artystycznych, zgodnie ze specyfiką potrzeb.

 

{"register":{"columns":[]}}