Skargi i wnioski
Prokuratura Okręgowa w Lublinie urzęduje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00 Interesanci przyjmowani są w kolejności zgłaszania się.
W przypadku załatwiania spraw dotyczących osób z dysfunkcją mowy, stosuje się zasady określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 2023 poz. 20 t.j.)
Pisma adresowane do Prokuratury Okręgowej w Lublinie można składać:
- osobiście w biurze podawczym w siedzibie jednostki, za potwierdzeniem odbioru, w dniach i godzinach urzędowania;
- przesyłając na adres Prokuratury Okręgowej w Lublinie w zakresie skarg i wniosków;
Zarządzeniem nr 73/2025 z dnia 24 lipca 2025 Prokurator Okręgowy w Lublinie zarządza:
- § 1
1. Prokurator Okręgowy w Lublinie lub jego Zastępcy w Prokuraturze Okręgowej
w Lublinie przyjmują interesantów w każdy wtorek miesiąca w godzinach od
12.00 do 13.00.
2. Zastępcy Prokuratora Okręgowego w Lublinie z siedzibą w Ośrodkach
Zamiejscowych w Białej Podlaskiej i w Chełmie przyjmują interesantów
w każdy wtorek miesiąca w godzinach od 12.00 do 13.00.
3. Wyznaczeni prokuratorzy Prokuratury Okręgowej w Lublinie, Ośrodka
Zamiejscowego Prokuratury Okręgowej w Lublinie z siedzibą w Chełmie oraz
Ośrodka Zamiejscowego Prokuratury Okręgowej w Lublinie z siedzibą w Białej
Podlaskiej przyjmują interesantów w każdy poniedziałek od godziny 12:00 do
godziny 16:00, zaś od wtorku do piątku w godzinach od 9:00 do 13:00.
4. W Prokuraturze Okręgowej w Lublinie i Ośrodkach Zamiejscowych Prokuratury
Okręgowej w Lublinie z siedzibą w Białej Podlaskiej i w Chełmie urzędnicy
i inni pracownicy przyjmują interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach
od 9:00 do 13:00. - § 2
1. Osoby zgłaszające się w godzinach przyjęć interesantów, o których mowa w § 1 ust.
3 przyjmowane są w kolejności zgłaszania się.
2. W przypadku Ośrodka Zamiejscowego Prokuratury Okręgowej w Lublinie
z siedzibą w Białej Podlaskiej przyjęcia interesantów wyznaczone w każdy
poniedziałek w godzinach od 15:00 do 16:00 odbywają się w siedzibie
Prokuratury Rejonowej w Białej Podlaskiej ul. Brzeska 20-22. - § 3
1. Dopuszcza się możliwość przyjmowania interesantów przez:
1) prokuratorów i pracowników Ośrodka Zamiejscowego Prokuratury
Okręgowej w Lublinie z siedzibą w Białej Podlaskiej i Prokuratury
Rejonowej w Białej Podlaskiej,
2) prokuratorów i pracowników Ośrodka Zamiejscowego Prokuratury
Okręgowej w Lublinie z siedzibą w Chełmie i prokuratury Rejonowej
w Chełmie.
2. Sposób przyjmowania interesantów zostanie ustalony przez kierowników
współpracujących jednostek i uwzględniony w harmonogramie. - § 4
Wykazy prokuratorów przyjmujących interesantów w każdy poniedziałek po
godzinach urzędowania, określą harmonogramy odrębne dla Prokuratury Okręgowej
w Lublinie oraz każdego z Ośrodków Zamiejscowych.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 nr 267) — wyciąg z przepisów:
- Art. 222. O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
- Art. 225. § 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
- Art. 227. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Art. 241. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 września 2014 r. Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (Dz. U. z 2014 poz. 1218 z późn. zm.) — wyciąg z przepisów:
- § 202. 1. Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
- § 202. 2. Skargi i wnioski dotyczące prokuratorów, w zakresie, w którym są oni niezależni, nie podlegają rozpatrzeniu. Prokurator kierujący jednostką, do którego taka skarga lub wniosek zostały skierowane, zawiadamia wnoszącego o przyczynach odmowy rozpatrzenia skargi lub wniosku.
- § 202. 3. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy czynności prokuratora podlegającej zaskarżeniu, prokurator kierujący jednostką niezwłocznie przekazuje skargę lub wniosek do akt postępowania, którego dotyczy, zawiadamiając o tym wnoszącego.
- § 202. 4. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy treści czynności prokuratora jeszcze niedokonanych, należących do zakresu, o którym mowa w ust. 2, podlega niezwłocznemu przekazaniu do akt postępowania, którego dotyczy.
- § 202. 5. Jeżeli skarga lub wniosek zawiera treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe, pozostawia się je bez rozpatrzenia, zawiadamiając wnoszącego o przyczynie pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia, chyba że skarga lub wniosek dotyczy czynności prokuratora podlegającej zaskarżeniu.
- § 203. 1. Skargi lub wnioski dotyczące prokuratora rozpoznaje prokurator bezpośrednio przełożony.
- § 203. 2. Prokurator kierujący jednostką rozpatruje skargi lub wnioski dotyczące urzędników i innych pracowników.
- § 204. Skargę lub wniosek, w zakresie, w jakim zawiera żądanie pociągnięcia prokuratora do odpowiedzialności dyscyplinarnej, prokurator kierujący jednostką przekazuje właściwemu rzecznikowi dyscyplinarnemu. O sposobie rozpatrzenia skargi rzecznik dyscyplinarny zawiadamia skarżącego oraz prokuratora, który przekazał mu skargę lub wniosek.
- § 205. Ponowne złożenie skargi lub wniosku w sprawach już wyjaśnionych, niezawierające nowych okoliczności, pozostawia się bez rozpoznania, o czym powiadamia się wnoszącego.
- § 205a. W zakresie nieuregulowanym do skarg i wniosków stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 oraz z 2014 r. poz. 183 i 1195).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2002 r Dz. U Nr 5 poz. 46.) — wyciąg z przepisów:
- § 5. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- § 6. 1. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- § 6. 2. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
- § 7. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
- § 8. 1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- § 8. 2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Pisemne skargi i wnioski można składać:
- osobiście w biurze podawczym Prokuratury Okręgowej w Lublinie przy ul. Okopowej 2a
- za pośrednictwem poczty na adres: Prokuratura Okręgowa w Lublinie, ul. Okopowa 2a, 20-950 Lublin
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej
- Pierwsza publikacja:
- 25.07.2025 10:03 Rafał Lisowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Rafał Lisowski
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Skargi i wnioski | 2.0 | 25.07.2025 10:10 Rafał Lisowski |
| Skargi i wnioski | 1.0 | 25.07.2025 10:03 Rafał Lisowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP