W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski rozpoznawane są w trybie określonym w:

- art. 185-189 ustawy Prawo o prokuraturze (j.t. Dz.U. z 2021 r. poz. 66),

- art. 221-256 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.),

- § 380-387 Regulaminu (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 1206 z późn. zm.) (dalej: Regulamin).

Pisma o charakterze procesowym dotyczące zakresu działania prokuratora w postępowaniu karnym w konkretnej sprawie załatwia się w trybie przewidzianym w odpowiednich przepisach tego postępowania, pism tych nie należy traktować jako skarg.

Ponawiane skargi w sprawach już wyjaśnionych, niezawierające nowych okoliczności, pozostawia się bez biegu. O powyższym powiadamia się skarżącego (§ 188 Regulaminu).

 

Bez biegu pozostawia się również skargi i wnioski zawierające treści znieważające lub słowa uznane za powszechnie obelżywe.

Skargi i wnioski można składać:

- osobiście w Biurze Podawczym Prokuratury Regionalnej w Warszawie w formie pisemnej,

- za pośrednictwem poczty na adres: Prokuratura Regionalna w Warszawie, ul. Krakowskie Przedmieście 25, 00-071 Warszawa,

- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro.podawcze.rpwaw@prokuratura.gov.pl

- faksem na nr (022) 46 49 106,

- ustnie do protokołu.

 

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5, poz. 46). Zgodnie z § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

Interesantów przyjmuje Prokurator Regionalny lub Zastępca Prokuratora Regionalnego w Warszawie w sprawach skarg i wniosków w każdą środę, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy, w godzinach 12.00-14.00, po uprzednim zgłoszeniu wizyty w sekretariacie Prokuratora Regionalnego w Warszawie:

- numer telefonu: (022) 46 49 107,

- e-mail: biuro.podawcze.rpwaw@prokuratura.gov.pl.

W każdy poniedziałek, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy, w godzinach 16.00-18.00 w sprawach skarg i wniosków przyjmują wyznaczeni prokuratorzy.

Przyjmowanie korespondencji - biuro podawcze Prokuratury Regionalnej w Warszawie od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy, w godzinach 9.00-15.00.

 

Prokuratura Regionalna w Warszawie nie udziela porad prawnych, nie odpowiada na pytania prawne oraz nie dokonuje interpretacji przepisów prawa.

{"register":{"columns":[]}}