W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wnioski o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wnioski o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
 
Do Prokuratury Regionalnej w Warszawie można składać wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Osoba zainteresowana w zakresie dostępności prokuratury może:
1.poinformować o braku dostępności,
2.złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
3.złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
W pierwszym przypadku ma do tego prawo każda osoba zainteresowana dostępem do prokuratury. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby kontaktu z prokuraturą  – ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1.dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie  architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3.wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, prokuratura niezwłocznie powiadomi wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskaże nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku, Prokuratura zaproponuje rozwiązanie alternatywne wraz z uzasadnieniem.
Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:
•wypełnić i wysłać na adres:
Prokuratura Regionalna w Warszawie
ul. Krakowskie Przedmieście 25
00-071 Warszawa
•złożyć na biurze podawczym w godzinach od 8.15 do 16.15,
•wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności finanse@warszawa.pr.gov.pl,
Tryb odwoławczy
Gdy Prokuratura nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1.w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
2.w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
3.z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej strony internetowej Prokuratury Regionalnej w Warszawie lub jej elementów może:
1.poinformować o braku dostępności,
2.złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
3.złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1.dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
3.wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to Prokuratura Regionalna w Warszawie niezwłocznie powiadomi wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskaże nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku, Prokuratura zaproponuje rozwiązanie alternatywne wraz z uzasadnieniem.
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
•wypełnić i wysłać na adres:
Prokuratura Regionalna w Warszawie
ul. Krakowskie Przedmieście 25
00-071 Warszawa
•złożyć wniosek na biurze podawczym w godzinach od 8.15 do 16.15,
•wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności finanse@warszawa.pr.gov.pl 

Tryb odwoławczy
Gdy Prokuratura nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1.w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
2.w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
3.z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,

wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
 

{"register":{"columns":[]}}