W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Komórki organizacyjne PSSE

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny

Dane

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
e-mail: dyrektor.psse.glogow@sanepid.gov.pl

Zadania

1. sprawowanie nadzoru nad:

  • higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku, rekreacji dzieci i młodzieży,
  • warunkami pracy w zakładach pracy,
  • warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji,
  • warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków,
  • warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej,

2. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych w nadzorowanych obiektach,

3. prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,

4. wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych,

5. opracowywanie ocen i analiz środowiskowych, warunkujących zdrowie ludności,

6. prowadzenie działalności przeciwepidemicznej,

7. opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno -sanitarnego nadzorowanych obiektów,

8. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu egzekucyjnym,

9. prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowania w tych sprawach decyzji administracyjnych,

10. prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną,

11. opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Głogowie.

Co warte jest podkreślenia i odróżnienia PIS pozytywnie od innych organów kontroli to fakt, iż Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Głogowie organizuje, prowadzi, koordynuje i nadzoruje działalność oświatowo - zdrowotną w środowiskach lokalnych społeczności, których celem jest:

  • ukształtowanie odpowiednich postaw i zachowań prozdrowotnych,
  • zaznajomienie społeczeństwa z czynnikami ryzyka zdrowotnego,
  • popularyzacja zasad higieny i racjonalnego żywienia,
  • upowszechnianie metod zapobiegania chorobom,
  • wreszcie pobudzenie aktywności społecznej do działań na rzecz własnego zdrowia.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:12 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny 2.0 14.06.2022 06:54 pszymczak
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny 1.0 19.10.2021 12:12 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Sekcja Administracyjno Gospodarcza

DANE

Sekcja Administracyjno- Gospodarcza

Sekretariat - sekretariat.psse.glogow@sanepid.gov.pl

Administracja – adm.psse.glogow@sanepid.gov.pl

 

EPUAP - http://epuap.gov.pl skrytka odbiorcza /psseglogow/skrytka
 

ZADANIA

- obsługa sekretariatu,

-prowadzenie całości spraw związanych z gospodarką nieruchomościami Powiatowej Stacji,

- dbałość o właściwy stan sanitarny, porządkowy, techniczny pomieszczeń i posesji Powiatowej Stacji,

- prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz dokonywanie kasacji i fizycznej likwidacji,

- prowadzenie kasy dochodów budżetowych oraz wydatków budżetowych,

- gospodarowanie środkiem transportu, zapewnienie transportu samochodowego
na potrzeby komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji,

- realizowanie procedur o udzielanie zamówień publicznych na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,

- realizacja zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania ustawy z dnia
11 września 2019 r.  Prawo zamówień publicznych,

- sporządzanie umów dotyczących zamówień publicznych realizowanych  na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych jak i wyłączonych  ze stosowania ustawy,

- prowadzenie rejestru zawartych umów,

-zaopatrywanie komórek organizacyjnych w niezbędne materiały i aparaturę,

- opracowywanie projektu Regulaminu oraz zmian do Regulaminu,

- opracowywanie projektu Statutu oraz zmian do Statutu.

 

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2024 16:03 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
psseglogow
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Administracyjno Gospodarcza 1.0 18.03.2024 16:03 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko Pracy Główna Księgowa

DANE

SAMODZIELNE STANOWISKO PRACY GŁÓWNA KSIĘGOWA

ksiegowosc.psse.glogow@sanepid.gov.pl

ZADANIA

- organizacyjny i merytoryczny nadzór oraz kontrola nad prowadzeniem rachunkowości Powiatowej Stacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,

- podejmowanie decyzji w sprawie zaciągania przez Powiatową Stację zobowiązań finansowych i dokonywanie oceny celowości ich zaciągania w zakresie powierzonym przez Dyrektora Powiatowej Stacji,

- sporządzanie sprawozdań  i budżetowych i finansowych Powiatowej Stacji,

 - dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

- rozliczanie inwentaryzacji majątku trwałego jednostki,

 - akceptowanie pod względem finansowym umów zawieranych przez Powiatową Stację.

- nadzór nad wyposażeniem (tj. nad prowadzeniem ksiąg inwentarzowych, oznaczaniem wyposażenia oraz jego utylizacją).

 

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2024 16:06 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
psseglogow
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy Główna Księgowa 1.0 18.03.2024 16:06 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko pracy Księgowa

DANE

Samodzielne stanowisko pracy księgowa

ksiegowosc.psse.glogow@sanepid.gov.pl

ZADANIA

- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami księgowanie zdarzeń gospodarczych jednostki,

- windykacja należności budżetowych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym  w administracji,

- naliczanie wynagrodzeń osobowych i bezosobowych, prowadzenie na bieżąco kart wynagrodzeń i zasiłków chorobowych pracowników,

- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych,

- prowadzenie ksiąg rachunkowych dotyczących  ZFŚS,

-przestrzeganie prawidłowego i terminowego naliczania i odprowadzania składek ZUS pracowników,

- naliczanie należnych zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń oraz sporządzanie  rocznych informacji o dochodach pracowników.

 

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2024 16:07 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
psseglogow
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko pracy Księgowa 1.0 18.03.2024 16:07 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Laboratorium Badań Mikrobiologicznych

Dane

Laboratorium Badań Mikrobiologicznych
e-mail: lab.psse.glogow@sanepid.gov.pl

Laboratorium Badań Mikrobiologicznych stanowi wydzieloną komórkę organizacyjną Stacji podlegającą bezpośrednio Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Laboratorium Badań Mikrobiologicznych posiada Certyfikat Akredytacji Nr AB 625 wydany dnia

30 marca 2020r. przez Polskie Centrum Akredytacji w Warszawie.

ZAKRES AKREDYTACJI LABORATORIUM BADAWCZEGO NR AB 625 na stronie www.pca.gov.pl

Lewy baner > Akredytowane podmioty > laboratoria badawcze > nr akredytacji > AB 625 > szukaj …

Materiały

https://www.gov.pl/web/psse-glogow/druki-do-pobrania
Zakres akredytacji PCA
Zakres​_Akredytacji​_PCA.pdf 0.13MB
Zakres akredytacji
Zakres​_Akredytacji​_Lab.pdf 0.22MB
Wykaz zmian zakresu akredytacji
Wykaz​_zmian​_zakresu​_akredytacji.pdf 0.11MB
Certyfikat PCA
Certyfikat​_PCA.pdf 0.31MB
Stan powiatu na 2021
STAN​_POWIATU.pdf 0.45MB
Wykaz badań możliwych do wykonania w Laboratorium Badań Mikrobiologicznych PSSE w Głogowie
wykaz​_badań.pdf 0.14MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:13 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 7.0 18.03.2024 16:01 Piotr Szymczak
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 6.0 04.05.2023 17:02 pszymczak
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 5.0 26.09.2022 10:46 pszymczak
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 4.0 14.06.2022 06:55 pszymczak
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 3.0 02.05.2022 13:46 Piotr Szymczak
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 2.0 25.04.2022 07:33 Piotr Szymczak
Laboratorium Badań Mikrobiologicznych 1.0 19.10.2021 12:13 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia

Dane

Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia
e-mail: zywienie.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia prowadzi bieżący nadzór sanitarny nad:

  • przestrzeganiem przepisów sanitarnych w zakresie warunków produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży żywności,
  • warunkami żywienia,
  • obrotem przedmiotami użytku,
  • opracowywaniem zbiorowych ognisk zatruć pokarmowych,
  • RASFF- Systemem Wczesnego Ostrzegania o Niebezpiecznych Produktach Żywnościowych i Środkach Żywienia Zwierząt.

W oparciu o działalność Sekcji wypracowywane są zalecenia i wydawane decyzje Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głogowie, a także materiały konieczne do przygotowania ocen bezpieczeństwa sanitarnego w powiecie głogowskim.

Materiały

Stan Sanitarny 2022
STAN​_SANITARNY​_2022​_SBZIZ.pdf 0.34MB
Stan sanitarny 2021
STAN​_SANITARNY​_stat​_2021.pdf 0.38MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:13 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia 5.0 20.05.2023 00:05 pszymczak
Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia 4.0 20.05.2023 00:04 pszymczak
Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia 3.0 26.09.2022 11:15 pszymczak
Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia 2.0 14.06.2022 06:56 pszymczak
Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia 1.0 19.10.2021 12:13 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Sekcja Higieny Komunalnej

Dane

Sekcja Higieny Komunalnej
e-mail:  komunalna.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Sekcja Higieny Komunalnej zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

  • sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego nad obiektami użyteczności publicznej oraz środkami transportu osobowego,
  • sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego nad urządzeniami do zaopatrywania ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi,
  • sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego nad kąpieliskami i basenami kąpielowymi oraz zwyczajowymi miejscami kąpieli,
  • sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska,
  • pobieranie prób wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi z ujęć wodnych, sieci wodociągowych, basenów i zwyczajowych miejsc kąpieli do badań fizyko-chemicznych i bakteriologicznych,
  • sprawowanie nadzoru sanitarnego nad przewozem i ekshumacją zwłok (szczątków) ludzkich,
  • wydawanie opinii sanitarnych.

W oparciu o działalność Sekcji wypracowywane są wnioski, zalecenia i wydawane decyzje Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głogowie dotyczące zagadnień komunalnych.

Materiały

Stan Sanitarny za rok 2022
Stan​_Sanitarny​_za​_rok​_2022​_HK.pdf 0.16MB
Stan sanitarny za 2021r.
HK​_bezp​_sanit​_2021​_do​_BIP.pdf 0.15MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:18 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Higieny Komunalnej 4.0 24.05.2023 08:00 Piotr Szymczak
Sekcja Higieny Komunalnej 3.0 26.09.2022 19:59 pszymczak
Sekcja Higieny Komunalnej 2.0 14.06.2022 06:56 pszymczak
Sekcja Higieny Komunalnej 1.0 19.10.2021 12:18 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Sekcja Higieny Pracy

Dane

Sekcja Higieny Pracy
e-mail: hp.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Sekcja Higieny Pracy zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

Sekcja Higieny Pracy zajmuje się bieżącym nadzorem nad zakładami pracy w zakresie:

  • warunków zdrowotnych środowiska pracy, celem wzmocnienia ochrony zdrowia pracowników przed negatywnym oddziaływaniem szkodliwych i uciążliwych czynników występujących w miejscu pracy, a w szczególności zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w związku ze sprawowaniem bieżącego nadzoru sanitarnego oraz w sprawie chorób zawodowych,
  • nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie wprowadzania do obrotu oraz stosowania:
    •     substancji chemicznych i ich mieszanin, 
    •     produktów biobójczych, 
    •     prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3, 
    •     substancji powierzchniowo czynnych i detergentów,
  • nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie:
    • występowania substancji, preparatów, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym 
    • lub mutagennym w środowisku pracy,
    • występowania szkodliwych czynników biologicznych w środowisku pracy,
    • usuwania i zabezpieczania wyrobów zawierających azbest,
    • przestrzegania zakazu wprowadzania do obrotu środków zastępczych (dopalaczy).

Materiały

Raport za 2021r.
BIP​_za​_2021R.pdf 0.17MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:19 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Higieny Pracy 4.0 18.03.2024 16:10 Piotr Szymczak
Sekcja Higieny Pracy 3.0 14.06.2022 06:57 pszymczak
Sekcja Higieny Pracy 2.0 22.02.2022 23:15 pszymczak
Sekcja Higieny Pracy 1.0 19.10.2021 12:19 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Sekcja Epidemiologii

Dane

Sekcja Epidemiologii
e-mail: ep.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Sekcja Epidemiologii zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

  • sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne,
  • sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego oraz prowadzenie działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób zakaźnych i innych chorób powodowanych warunkami środowiska, a także prowadzenie działalności oświatowozdrowotnej,
  • kontrolowanie jakości procesów sterylizacji,
  • kontrolowanie prawidłowości wykonywania zabiegów mycia i dezynfekcji w nadzorowanych obiektach,
  • opiniowanie nowo otwartych placówek służby zdrowia i punktów szczepień,
  • zbieranie i analiza materiałów dotyczących zagadnień epidemiologicznych oraz opracowywanie na tej podstawie odpowiednich zaleceń i wytycznych,
  • przeprowadzanie dochodzeń epidemiologicznych w przypadkach niektórych chorób zakaźnych,
  • opracowywanie ognisk chorób zakaźnych,
  • opracowanie oraz aktualizowanie planu działania przeciwepidemicznego wsytuacjach kryzysowych,
  • sprawowanie nadzoru nad osobami chorymi zakaźnie oraz osobami z ich otoczenia i nosicielami,
  • dokonywanie analiz i ocen epidemiologicznych,
  • opracowywanie programów i planów działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej, przekazywanie ich do realizacji zakładom opieki zdrowotnej oraz kontrola realizacji tych programów i planów

Materiały

Stan bezpieczeństwa sanitarnego za 2022r.
Epidemiologia​_Stan​_Sanitarny​_za​_2022rok.pdf 0.22MB
Stan bezpieczeństwa sanitarnego za 2021r
STAN​_BEZPIECZEŃSTWA​_SANITARNEGO​_POWIATU​_GŁOGOWSKIEGO​_za​_2021r​_WERSJA​_SCALONA.pdf 0.24MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:19 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Epidemiologii 4.0 20.05.2023 00:32 Piotr Szymczak
Sekcja Epidemiologii 3.0 26.09.2022 20:01 pszymczak
Sekcja Epidemiologii 2.0 14.06.2022 06:58 pszymczak
Sekcja Epidemiologii 1.0 19.10.2021 12:19 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego

Dane

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego
e-mail: zns.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny zajmuje się:

  • uzgadnianiem projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych,
  • uzgadnianiem dokumentacji projektowej pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych,
  • uczestniczy w dopuszczeniu do użytku obiektów budowlanych,
  • inicjowaniem przedsięwzięć oraz prac w dziedzinie zapobiegania negatywnym wpływom czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi.

Na podstawie przeprowadzonych czynności kontrolnych wydawane są opinie, postanowienia i decyzje Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głogowie.

Materiały

Raport za 2021r.
BIP​_ZNS.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:31 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego 7.0 23.11.2023 17:20 Piotr Szymczak
Samodzielne Stanowisko Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny 6.0 23.11.2023 17:15 Piotr Szymczak
Samodzielne stanowisko Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny 5.0 23.11.2023 17:14 Piotr Szymczak
Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny 4.0 23.11.2023 08:33 Piotr Szymczak
Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny 3.0 10.03.2023 18:16 pszymczak
Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny 2.0 14.06.2022 06:59 pszymczak
Zapobiegawczy Nadzór Sanitarny 1.0 19.10.2021 12:31 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży

Dane

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży
e-mail: hdm.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

Działalność Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży wynika z art. 4, ust.1 pkt. 6 i 7 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( Dz. U. z 2015r, poz. 1412, z póź zm.).

Realizacja zadań w zakresie nadzoru nad zdrowymi, bezpiecznymi, higienicznymi warunkami pracy i pobytu dzieci i młodzieży w zakładach nauczania, wychowania oraz placówkach wypoczynku i rekreacji poprzez eliminowanie szkodliwości i uciążliwości środowiskowych przez:

  • sprawowanie nadzoru sanitarnego nad higieną pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach światowo – wychowawczych i szkołach wyższych,
  • sprawowanie nadzoru sanitarnego nad higieną procesu nauczania,
  • nadzór nad warunkami funkcjonowania palcówek letniego i zimowego wypoczynku dzieci i młodzieży,
  • nadzór w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji chemicznych i ich mieszanin w palcówkach nauczania,
  • prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego,
  • współpracowanie z władzami oświatowymi miasta i powiatu oraz organizacjami społecznymi i młodzieżowymi w zakresie poprawy stanu sanitarnego w placówkach nauczania i wychowania,
  • wydawanie opinii sanitarnych dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobyt i nauki w placówkach nauczania i wychowania rozpoczynających działalność,

Powyższe działania realizowane są w:

  • placówkach opieki nad dziećmi do lat 3,
  • punktach przedszkolnych, przedszkolach,
  • szkołach wszystkich typów,
  • szkołach wyższych,
  • placówkach oświatowo-wychowawczych,
  • placówkach opiekuńczych,
  • placówkach wsparcia dziennego,
  • placówkach pracy pozaszkolnej,
  • placówkach rekreacji,
  • placówkach z pobytem całodobowym,
  • placówkach wypoczynku.

Materiały

Stan bezpieczeństwa sanitarnego za 2021r HDM
BIP​_HDM​_2021.pdf 0.19MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 12:59 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży 3.0 26.09.2022 20:01 pszymczak
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży 2.0 14.06.2022 07:00 pszymczak
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży 1.0 19.10.2021 12:59 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia

Dane

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
e-mail: oswiata.psse.glogow@sanepid.gov.pl
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega p.o. Zastępcy Dyrektora PSSE w Głogowie

Zadania

  • inicjowanie, organizowanie, prowadzenie, koordynowanie i nadzorowanie działalności oświatowo-zdrowotnej w celu ukształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych na podstawie programów edukacyjnych i akcji oświatowo-zdrowotnych,
  • zaznajamianie społeczeństwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, popularyzowanie zasad higieny i racjonalnego żywienia, metod zapobiegania chorobom oraz udzielania pierwszej pomocy,
  • pobudzanie aktywności społecznej do działań na rzecz własnego zdrowia,
  • organizowanie konkursów, olimpiad i imprez prozdrowotnych,
  • przeprowadzanie oceny działalności oświatowo-zdrowotnej prowadzonej przez szkoły i inne placówki oświatowo-wychowawcze, szkoły wyższe oraz zakłady opieki zdrowotnej, inne zakłady, instytucje i organizacje oraz udzielanie im pomocy w prowadzeniu tej działalności,
  • współpraca w zakresie polityki zdrowotnej z władzami samorządowymi oraz współpraca w realizacji zadań i różnego typu prozdrowotnych programów edukacyjnych z lokalnymi mediami.

Materiały

Stan Sanitarny 2022r.
Stan​_Sanitarny​_2022​_OZiPZ.pdf 0.26MB
Stan Sanitarny 2021r.
Stan​_Sanitarny​_2021​_OZ.pdf 0.19MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 13:00 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Admministrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia 4.0 20.05.2023 00:11 Piotr Szymczak
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia 3.0 27.09.2022 19:20 Piotr Szymczak
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia 2.0 14.06.2022 07:00 pszymczak
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia 1.0 19.10.2021 13:00 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Prawnej

Dane

Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Prawnej
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Zadania

  • świadczenie pomocy prawnej,
  • udzielanie porad prawnych,
  • sporządzanie opinii prawnych,
  • występowanie przed sądami i urzędami,
  • sporządzanie umów i weryfikacji umów oraz innych przedkładanych dokumentów pod względem ochrony interesów pracodawcy poprzez składanie na nich stosownych podpisów,
  • uczestniczenie w negocjacjach przedumownych,
  • rozpowszechnianie i uaktualnianie przepisów prawnych,
  • prowadzenie sprawozdawczości z zakresu obsługi prawnej,
  • wykonywanie innych czynności związanych z obsługą prawną.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 13:01 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Prawnej 1.0 19.10.2021 13:01 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Informatycznej

Dane

Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Informatycznej

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Zadania

  • nadzorowanie sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz funkcjonowania sieci komputerowej Powiatowej Stacji,
  • wykonywanie konserwacji sprzętu komputerowego,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z komputeryzacją Powiatowej Stacji,
  • prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz oprogramowania Powiatowej Stacji,
  • nadzorowanie przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
  • nadzorowanie funkcjonowania strony BIP,
  • nadzorowanie bezpieczeństwa danych i systemów informatycznych zgodnie z instrukcją obowiązującą w Powiatowej Stacji.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 13:01 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Informatycznej 2.0 14.06.2022 07:01 pszymczak
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Informatycznej 1.0 19.10.2021 13:01 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych

DANE

Samodzielne stanowisko do spraw pracowniczych

kadry.psse.glogow@sanepid.gov.pl

ZADANIA:

-realizowanie polityki kadrowej;

- prowadzenie wymaganej dokumentacji kadrowej;

- kontrola prawidłowości dokumentacji kadrowej;

- prognozowanie, planowanie i bilansowanie potrzeb kadrowych;

- prowadzenie obsługi spraw osobowych pracowników oraz informowanie o prawach   i obowiązkach pracowniczych,

- prowadzenie oraz nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesu rekrutacji;

- prowadzenie całości spraw związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, przebiegiem zatrudnienia pracowników Powiatowej Stacji,

- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Głogowie oraz innymi urzędami  w zakresie zatrudniania,

- prowadzenie rejestru archiwizowanych akt osobowych,

- kontrola przestrzegania dyscypliny pracy i zasad etyki zawodowej,

-przygotowywanie dokumentów wymaganych przez ZUS związanych z przejściem pracowników na emeryturę, rentę,

- koordynowanie spraw związanych z działalnością antykorupcyjną,

 

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym bezpośrednio podlega Dyrektorowi PSSE w Głogowie

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2024 16:10 Piotr Szymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
psseglogow
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych 1.0 18.03.2024 16:10 Piotr Szymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}