W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polityka jakości

Polityka jakości Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Jeleniej Górze


Powiatowa Inspekcja Sanitarna jest powołana do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami:

  • higieny środowiska,

  • higieny pracy w zakładach pracy,

  • higieny procesów nauczania i wychowania,

  • higieny wypoczynku i rekreacji,

  • zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,

  • higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne

w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobieganiu powstawania chorób zakaźnych i zawodowych.

Aby zapewnić na jak najwyższym poziomie realizację wyżej wymienionych zadań Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Jeleniej Górze wdrożyła zintegrowany system zarządzania jakością w oparciu o normy:

  • PN-EN ISO 9001:2016-10 "Systemy zarządzania jakością. Wymagania.",

  • PN-EN ISO/IEC 17020:2012 "Ocena zgodności – Wymagania dotyczące różnych jednostek przeprowadzających inspekcję.",

  • PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 "Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorujących.".


Nasze strategiczne cele jakościowe to:

  • zapewnienie właściwego nadzoru nad przestrzeganiem warunków higieniczno-sanitarnych w celu ochrony zdrowia i życia ludzkiego,

  • wykonywanie pomiarów i badań analitycznych na najwyższym profesjonalnym poziomie,

  • optymalizacja procesów zarządzania zapewniająca realizację powierzonych zadań,

  • zadowolenie i zaufanie klienta.


Powyższe cele jakościowe osiągane są poprzez:

  • wykonywanie kontroli, pomiarów i badań w sposób rzetelny, wiarygodny, bezstronny i niezależny, zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi, normami oraz udokumentowanymi procedurami,

  • zaangażowanie i motywację wykwalifikowanego i doświadczonego personelu,

  • ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników na szkoleniach zewnętrznych, wewnętrznych i samokształcenie,

  • zapewnienie poufności i bezstronności wyników kontroli, pomiarów i badań oraz ochrony praw własności klienta,

  • właściwy nadzór nad wyposażeniem pomiarowym,

  • utrzymanie oraz sukcesywne rozszerzanie zakresu posiadanej akredytacji badań,

  • utrzymanie i ciągłe doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania jakością.


Mierzalne cele operacyjne ustalane są co roku podczas przeglądu zarządzania.


Polityka Jakości jest znana, zrozumiała i przestrzegana, a wysoka jakość pracy jest obowiązkiem i zasadą działania każdego pracownika.

Jako Dyrektor deklaruję swoje zaangażowanie w realizację Polityki Jakości i zabezpieczenie niezbędnych środków finansowych oraz zapewniam, że określone cele jakościowe są realizowane we wszystkich komórkach organizacyjnych Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Jeleniej Górze.

Dyrektor PSSE

 

{"register":{"columns":[]}}